|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en stylad BMW 5-serie E39 som fått en maffig styling inklusive kjolpaket med mera Och nu vill jag sälja bilen men vad jag märkt när det gäller liknande bilar är att de är svårsålda. Därför undrar jag nu om ni kan komma på bra tips på hur man ska sälja en sådan bil? Tacksam för hjälp Önskar er en trevlig fortsättning på veckan | |
| Återställ till original. Sälj stylingen separat? | |
|
Omänskligt att göra så mot en så snygg bil Så måste jag byta skärm lack kjolpaket allt typ |
|
| Om den är snygg så blir den såld med stylingen...Om den inte blir såld, eller att man får dumpa priset, så är den inte attraktiv nog så att säg... | |
| Du får gärna länka en bild så får du mer relevanta svar, gissar jag. | |
|
Du har, som jag ser, det 3 alternativ. 1) Sälj den "dyrt" till någon som uppskattar din styling. 2) Återställ till original och sälj styling separat 3) Sälj den billigt med styling. Jag tror alternativ 2 ger mest pengar. Alternativ 1 kan teoretiskt ge mest pengar, men det mest troliga är att bilen aldrig blir såld. För det känns som halva grejen med styling är att göra det själva, precis som man vill ha det. Då går det bort att betala dyrt för något som någon annan vill ha det. Men ett alternativ är att prova 1 två månader och sedan gå på något av de andra två. __________ Mvh Grelle |
|
|
Tack ska ni ha för tipsen Vill verkligen inte återställa bilen för det vore så synd plus jag skulle behöva lägga minst 10000 kronor bara på delar och det är nog onödigt Så jag får se Men gällande priset Ska man sätta pris eller be att få bud? |
|
|
Att be om bud är helt hopplöst. Du måste ge någon indikation på vad du kan tänka dig att släppa den för. Annars bjuder folk 5000:- ------- //Lövet |
|
| Då förstår jag | |
|
Som Lövet säger. Att be om bud är betyder att du som säljare meveten eller omedvetet är i alternativ 1, medan alla köpare är helt fast i alternativ 3. Du kommer alltså bara bli besviken. Stor skillnad mot en lägenhet som ska säljas, som ofta budas upp... __________ Mvh Grelle |
|
|
Får testa att annonsera den snart då Men är det bra läge nu eller ska man vänta till oktober? Tänkte att folk haft semester och de flesta har väl spenderat en hel del |
|
|
Kör nu. Många som är sugna att ta tag i saker. Om jag ska fortsätta med boendeliknelser så är största visningshelgen för lägenheter oftast i slutet av Augusti... __________ Mvh Grelle |
|
|
Då vet jag Tack ska du ha och tack till er alla andra |
|
| Men ska jag inte vänta till mitten av september eller köra nu? | |
|
Kör nu. Inte alls omöjligt att bilen ändå är kvar i mitten av september. __________ Mvh Grelle |
|
| Okay får väl kanske köra en veckoförnyelse | |
|
Länk Om detta är bilen som du vill sälja så tror jag tyvärr ingen vill betala mer än 40tusen för den. |
|
| Tror också det blir svårt, till och med om du sänkte till 40k. Ett sätt att underlätta försäljningen är att sälja sommarfälgarna och ev vinterfälgarna separat och sälja bilen med billigare sådana - då kan du ha ett lägre utgångspris! | |
|
Du riktar dig till en väldigt liten kundgrupp. Det kommer ta tid det här, ha tålamod. ------- //Lövet |
|
|
Jag tror inte på att montera billigare fälgar. Monterar man typ original 16" kommer bilen se ännu konstigare ut och ha ännu färre möjliga kunder. Det gäller att hitta "rätt" köpare då kan du till och med få vad du begär. Tålamod är ledordet, den finns på garaget? Om inte lägg upp den där. Stephan |
|
|
Det var ju en fin färg iaf... Jag kan ta den - men jag behöver c. 130' mellan :) Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.