|
|
|
|---|---|
|
hej. för snart 3 år sedan köpte jag mig en bmw 525i vanos 1992 impoterad -96från tyskland . har fått infon om att den ska vara trimmad med chip, dubbla sportkattar/större avgasrör något gjort med cylindrarna och ska också ha ett insug som är special byggt i tyskland, tehklenburg. Bilen går som ett skott asså! har aldrig varit in på besiktningen med den sen jag köpte den, den har även en M hastighetsmätare. har varit uppe i 270 som snabbast men hade kunnat ge mer. Mattias Lars Adrian Johansson | |
| Din bil har 487,3 hästkrafter. | |
| Är den till salu??? | |
|
Din bil hade original 192hk. Vad som finns idag efter lite olika mods är omöjligt att avgöra. Vill du verkligen veta så borde du köra bilen i bänk och få ett ca värde på hur många hästkrafter du har... |
|
|
Då vi inte riktigt vet vad som är gjort, men om vi tar det du skriver som exempel, så skulle vi kunna få ihop det till ca 50-60 hk extra i motorn om det är andra högkompskolvar, andra kammar, insug, extraktorgrenrör, avgas samt mappning. Så ca 220 hk i motorn. Gör en bänkning för 1000:- så får vi svaret |
|
|
Du borde besikta snart... ///BMW - Was sonst! |
|
| Skrev fel: 220-230 hk på hjulen skulle jag tippa | |
|
vart kan man bänka någonstans? Mattias Lars Adrian Johansson |
|
|
Lättare att svara på om du skriver vart i landet du bor. --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
Finns många motoroptimerare runt landet, men om du bor i värmland som jag tror, så har du tex: Nobelgymnasiet i Karlstad har. Kostar 200-300kr tror jag. Annars: Länk alt: Länk |
|
|
Här kan du testa din bil, Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.