|
|
|
|---|---|
|
Skulle behöva koppla bort säkring till dieselpump och ev glödningen. Så att jag kan köra runt motor på starten utan att den startar. Har bytt turbo och behöver bygga upp oljetryck. Det var någon som skrev säkring nr 80 och 50 men det stämmer inte alls på det schemat som finns i bilen. Enl bilen är nr 80 spolning till bakluckan !? Eller kan man bara lossa elkontakterna på spridarna och köra runt motorn på starten ?! Elle blir det massa felkoder? Bilen är en 2008 320d Och jag skulle behöva ett raskt svar :) Billy aka Fantômas | |
|
Hjälp ingen som vet enl bilens schema så var säkring 50 spolnkng bak och säkring 80 något med rutorna ! Skulle verkligen behöva köra med startmotorn utan att bilen startar. Ingen som kan tipsa om hur eller vilka ikoner på säkringslistan man ska gå efter? Altså viljen går till dieselpumpen osv? |
|
|
E90 LCI -10 316d. Ryck säkring 70 och startmotorn bara tuggar, händer inget mer. Stoppa tillbaka säkringen och den spruttar igång. Dubbelkollande så det var rätt säkring nyss till och med. Vill minnas att det genererar felkoder men inget som påverkar driften så vitt jag märkt. (Har dock BMWHat) Lycka till. Mvh Björn |
|
| Med dubbelkolla så menar jag att jag gick ut till bilen och ryckte ur säkringen å kolla. Jag kan ju dock inte garantera att detsamma gäller för din bil. | |
|
Säkring 70 på denna bil har åtminstånde en tank symbol i kartan. Har din det med ? Billy aka Fantômas |
|
| Hmm, mackpump eller motorsymbol. Något av dom men minns inte vilken eller om det var båda... | |
|
Mackpump Ska testa detta :) Billy aka Fantômas |
|
|
Det var den säkringen, Gick kanonfint att få upp oljetrycket :) Stort tack för hjälpen ! Billy aka Fantômas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.