|
|
|
|---|---|
|
Innan jag skriver här så kan ni veta att jag givetvis googlat/sökt. Har kommit fram till att det borde vara kamaxelgivaren som strular, men vill bara dubbelkolla. Egentligen var ju denna bilen tänkt att säljas till förmån för en annan "hästdragare", men nu blev det så att den fick vara kvar för att utföra ovan nämna tjänst medan frun istället kör elbil som pendlarbil. Eftersom vi nu ska behålla den så får man väl ta itu problemet som varit där under ett par månader. Det manifesterar sig så att (oftast) - när man ska till att svänga eller liknande, och således släpper upp gasen - bilen dör spontant. Vrider man på nyckeln efter denna incident så hoppar bilen glatt igång igen. Detta händer kanske... En gång varannan månad eller motsvarande, så det är inget jättestort problem, men det behöver lösas oavsett! För övrigt så tycker jag mig märka att bilen börjat dricka MYCKET bränsle på sistone. Nu kör jag inte bilen särskilt mycket själv - och min fru är inte mycket för att mäta hur mycket bilen faktiskt drar - men sist vi var ute och körde trädgårdsris till tippen så låg förbrukningen (enligt den analoga mätaren) på typ 1.8l/10km i åttio (nittio på mätaren). Detta tycker åtminstone jag låter lite högt - nog för att transporten väger en del i sig självt och att den bidrar med lite högre luftmotstånd, men ändå... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.