|
|
|
|---|---|
| Jag har ett litet problem. Jag har en M5 -99, bilen går inte alls som den ska...På bmw hittar dom inga fel, men vid provkörning så säger dom att den inte går som den ska...Vad kan va fel??? | |
|
köpte du den på firma? Isåfall får de lösa problemet. I annat fall är det nog läge att lämna in den för analys nån annanstans. Det behövs i övrigt lite mer info än ovan för att gissa nåt |
|
| Den kanske behöver en omprogramering dvs att man kör in programmet i datorn en gång till. | |
|
tack för era svar, lite mer info skulle ju inte skada... Har nollat alla felkoder, datorn säger att det inte finns några fel på bilen. Jag har även låtit andra provköra bilen och dom har alla kommit med olika förslag.. luftmängsmätare, lamdasond, vanos, och så va det nåt med gasen...Omprogramering är redan gjord.. När man kör bilen så känns det som om den inte ger full gas.. och ligger man i 80-120km/h på låga varv så hakar bilen.. Trycker man in sportknappen och ut ur med DSC så vill den ändå inte släppa.. |
|
|
Då är det kanske hårdvaran för motorstyrning som det är fel på och bör bytas ut. Men sen är dettyvärr så att när det dyker upp komlicerdae fel så klarar ju bmw inte av att hitta felen utan börjar byta del efter del i hopp om attfelet skall upphöra. Kan man inte se felet vid diagnos räcker deras kunskaper inte alltid så långt... Ett tips kan ju vara att ta kontakt med sådana som kan gå in i själva motorstyrningsenheten och göra justeringar på rullande landsväg. De kan säkert se exakt var felet ligger. T ex tyska kelleners. |
|
|
Jag tycker du skall ringa till Molin bil i Sundsvall Där fixar dom ditt problem.. Kör på höger sida |
|
|
Tomask, Går motorn även dåligt på tomgång och luktar det bensin? Be BMW eller någon duktig verkstad kolla upp om magnetventilerna till vanosen är trasiga. Är dessa trasiga så får de oftast ingen felkod i sin dator. Vi har haft detta fel på 4 bilar där motorerna saknade effekt eller gick dåligt på tomgång och det var magnetventilerna som var trasiga "Kortslutning i kabeln" Mvh Manuel |
|
|
Om du är i sthlm området så kan du höra med JWR om dom kan felsöka på bilen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.