|
|
|
|---|---|
|
Köpte min 320d e91:a -08 för ett tag sedan. Efter ett tag kände jag att den ville dra till höger. En hjulinställning gjordes som visade att det stod helt tokigt. Men, den drar ändå till höger. Däcken är något snedslitna. Kan detta orsaka olika dragningar? Det är ffa när vägen sluttar åt svagt höger (avrinning). Annars går den rakt. Andra bilar går ju rakt där. Är det så att även e9* är superkännslig för slitna däck. Min e39:a var grymt kännslig! Ska jag oroa mig eller det är däckbyte som gäller? | |
| Hmm..Ingen som upplever att bilen är känslig för lite lutning? | |
|
Prova att skifta sida på däcken så vänsterdäcken hamnar på högersidan och vice versa - om då bilen börjar dra åt andra hållet är det däcken som är boven i dramat... Tydligen vanligt att snedslitna däck gör att bilen drar snett enligt en däckgubbe som jag pratade med om detta fenomen. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jag hade slitna framdäck, så jag byta mellan fram och bak. Det gjorde inte nån direkt skillnad. Men jag får väl vänta till vintedäcken kommer på. Hoppas att det är däcken! |
|
| Jag har väldigt slitna RFT däck och upplevde att den drog liiite till höger, men framförallt var den mycket spårkänslig. Det blev mycket bättre när jag skiftade sida på däcken (alltså höger sida<->vänster sida). Den drar inget alls nu, men viss spårkänslighet finns delvis kvar. Om dina däck klarar att rotera åt båda hållen kanske det är värt att prova det oxå? | |
| Ja, det kanske är det som jag skulle provat istället för att skifta fram och bak! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.