|
|
|
|---|---|
|
En lite "kul" detalj som inte är så kul egentligen. Men min 320d med Comfort Access låser och låser upp när jag tvättar bilen. Frågan är om den gör så när det regnar? Har inte varit med om det dock. Nån mer än jag som har varit med om detta? | |
|
Samma med E61 och F11 har jag upplevt. När man tvättar och kommer för nära handtaken. Lägg nycklen i bilen när du handtvättar eller utanför, men utan för räckhåll.. :) |
|
|
Ja, precis. Lägger nyckeln en bit ifrån. Så funkar det! |
|
|
Jo, det fick man lära sig vid första tvätten... Det har som sagt inget med vattnet att göra utan det är ju att du är och pillar vid handtagen när du tvättar. Om du med nyckeln i fickan ställer dig bredvid bilen när det regnar så tror jag du får vänta ganska länge innan bilen ev låser eller låser upp ;) ___ //Ulf |
|
|
Nja, i mitt fall håller den på bara genom att vatten rinner ner på handtagen! Så jag är inte där och pillar alls. |
|
|
Så gör både min och pappas E60. Ganska irriterande speciellt på allmänna biltvättar där man inte vill placera nyckeln en bit bort. Det verkar vara hur vattnet träffar bilen som gör att den låser/låser upp, typ kraftig stråle i främre hjulhus/framskärm. Om det inte är tsunami tror jag inte vädret kan göra något liknande. Mvh Stephan |
|
|
Ett annat alternativ är att lägga nyckeln i bilen om man inte vill lägga bort nyckeln. (Nej den låser inte in nyckeln). ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.