AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.321

Lite väl hård moderering numera på autopower?

32ProPro-medlem
2.449
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Då detta forum inte har något "meta-forum" där man kan diskutera forumet i sig så lägger jag min fråga/synpunkt här:
Jag har noterat att moderatorer är mycket hårdare med rubriksättning numera och omrubricerar inlägg så de innehåller bilmodell/årsmodell mm - det är en bra generellt sett och ökar tydligheten. De flesta tycker ju att det är trist med rubriker som "akut hjälp"
Noterar också att mdoeratorer flyttar inlägg mellan avdelningarna och det är också en god tanke - rätt sak på rätt plats.

Men mitt senaste inlägg tycker jag blivit väl hårt modererat.
Det handlar om följande tråd:
Länk
Jag la den först i alla BMW-modeller eftersom det finns bagaegumsmattor till flera serier - minst till alla touringvarianter och ev till ännu flera.
Därför valde jag att inte ta med model (E46 touring -02) då problemet är generiskt åtminstone över alla 3- och 5-seritouringars bagaerumsmattor jag känner till.

Sen tycker moderator att det här mer hemma i bilvård - och här blir jag lite frågande. Är inte bilvård puts och ev kanske förebyggande som rostskydd invärtes och utvärtes på bilen?

Min matta är ju inte något kosmetiskt fel utan ett funktionellt fel - grus hamnar inte på utan bredvid och under mattan vars syfta är att samla just grus.

Som sagt - moderatorer: Bra att ni styr upp rubriksättningar och sorterar till rätt forum-del MEN blev det verkligen rätt här?

Övriga frågare/svarare - upplever ni modereringen som bra eller dålig och/eller väl balanserad?

/Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Intressant att du tar upp det, för jag reagerade nyss på en liknande grej där jag fick en tråd omdöpt (handlar om denna tråden Länk ). Jag ville medvetet ha en generell titel eftersom det inte nödvändigtvis har med motorn att göra utan mest troligt något med växellådan, därför valde jag att inte ta med fullständig modellbeteckning då det på forumet finns många F3X men få 335i. Moderatorn ändrade dock så att trådens titel numera innehåller 335i, vilket i mitt huvud inte lockar lika många ägare av F3X med annan motor att titta in i tråden.

Om det fortsättningsvis måste vara modell inkl motor och modellår i rubriken så missar man många generella frågeställningar, vilket inte kan vara meningen.

Har generellt inget emot modereringen här på AP även om den upplevs lite hemlig och anonym, men trådomdöpandet får ske med viss fingertoppskänsla, vilket jag kan tycka saknas i båda dessa fallen.
32ProPro-medlem
2.449
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
MOderatorerna är i alla fall aktriva och på hugget för min tråd är nu åter i "alla BMW-modeller" dock med justerad rubrik så de är lyhörda i alla fall.
Ska göra mitt bästa för att forumulera rubriker som är exceptionellt tydliga framöver.

Tack för ett bra forum!

/Patrik, som fortfrande undrar över bot mot bockade kanter på bagargerumsmattor

/Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.