|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag är ute efter att komma i kontakt med någon som kan hjälpa mig att reparera en spricka i min M-fälg. Det är en 19" M-sport fälg och ser ut såhär; (LÅNAD BILD) Länk Det är en spricka i kanten in mot fälgen där den släpper igenom luft. Jag har varit i kontakt med Intera, men dom skulle ta ca. 1 vecka på sig att lösa detta , och jag behöver få detta löst snabbare än så då jag använder min bil i jobbet. Någon som kan hjälpa mig att hitta någon, eller någon här som ev. kan laga? mvh | |
|
En vecka tycker jag låter som ganska snabbt jobbat för en fälgreparation! För en seriös lagning skall fälgen demonteras, däcket tas bort innan fälgen läggs i lutbad eller liknande som löser upp färgen, sprickan skall lokaliseras och fälgen skall besiktigas i övrigt samt därefter skall sprickan slipas bort och svetsas igen och slipas till innan fälgen svarvas och därefter lackeras i flera lager färg med torkning mellan de olika lagren innan däcket läggs på igen och hjulet balanseras och återmonteras på bilen... Utan att ha några tips om alternativa reparatörer tror jag nog att det blir svårt att hitta någon som kan fixa det snabbare. Ett alternativ (som troligen inte blir dyrare) kanske är att försöka hitta en likadan fälg på en skrot eller dylikt. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Om du skall försöka hitta en nya fälg så heter fälgen heter M225, finns i två olika bredder, 8JX19 ET:37 Artikelnummer 36118037141 9JX19 ET:39 Artikelnummer 36118037142 Blir nog svårt att hitta begagnad då det inte är en så vanlig fälg, men lycka till! |
|
|
Tack för svaren! Jag sätter på vinterdäcken som ej är dubbade så länge och skickar iväg dom till intera och låter dom göra jobbet och så får det ta den tid det tar helt enkelt. mvh |
|
| 1 vecka är extremt snabbt för att vara Intera | |
|
Finns en mängd såna lösa fälgar att köpa: Länk Länk Länk Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.