AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
5.432

Var hitta villkor för BMW Premium Selection?

ga
514
garfunkah
E91 325iM -10
Var kan jag hitta fullständiga om vad Premium Selection gäller?
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Tja - google?

Länk
ga
514
garfunkah
E91 325iM -10
Jag har redan kollat på den sidan, men endra är jag korkad eller också missuppfattade du min fråga. Jag vet självklart vad Premium Selection innebär som koncept.

Jag vill veta det finstilta, vad jag kan förvänta mig när jag köpt en bil med PS.
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Det generella kan man hitta på bmw.se, men A4 pappret med exakta villkor fick jag efter köpet, har tyvärr inte det kvar. Men det är en av de bästa beg.garantierna på marknaden utan självrisk.
Tysk Premiumselecition hittar du här, 72 punkters PDF visar vilka punkter som kontrolleras Länk svensk premium selection är sämre, bland annat begränsat miltal (2000mil).

Svenska villkor hittar du här, scannade mina från 2011 Länk

Mvh Stephan

ga
514
garfunkah
E91 325iM -10
Tack. Lite lustigt att svensk PS skulle vara sämre än tysk. Var hittar jag det begränsade miltalet? (2000 mil)
garfunkah: Står på sida 6 av mina scannade papper. Möjligheten att förlänga garantin till 2år är vad jag vet inte heller möjligt i sverige + rapporter om dålig omlack Länk

Premium Selection kommer flera år efter till sverige, minns att jag skrev till BMW Sverige om varför det inte fanns premium selecition i slutet av 2005.

I Tyskland finns även Europlusgaranti för bilar som är äldre eller rullat längre Länk

Mvh Stephan
An
558
Anders.B
F31 320d Xdrive M-sport - 19
Honda HR-V -99
Hej!

Måste få fråga vad skillnaden mellan europlus och PS är. Vad avgör vilken garanti bilen får?

Anders
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Europlusgarantin är den som du får med Premium Selection. Premium Selection handlar mer om vilka punkter bilen behöver uppfylla bl a ska servicepunkter som kommer att inträffa inom en viss tidsperiod eller körsträcka göras i samband med leverans för att köparen inte ska behöva börja sitt ägande med servicebesök.

Själva Europlusgarantin ges i Tyskland även till många bilar som inte säljs som PS. Står det inte i annonsen att garantin ingår så kan man oftast be att få den med antingen som en del av prutning eller mot en merkostnad.

___
//Ulf
ga
514
garfunkah
E91 325iM -10
Tack Stephan, missade att det var fler sidor!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.