AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.926

Vad tycker panelen om den här F07 530d GT - 2010? Info mottages gärna!

Visa användare
100
Emrah
BMW 530GT
Hej alla BMW älskare!!!

Nu är det dags för en BMW efter VW träsket (Skitbil).
Ska iväg till helgen och titta på en 530GT i Varberg.
Så som alla säljare nästan nu förtiden skriver FULL UTRUSTAD BIL.
Det jag kan se den saknar är head up och taklucka/panorama.
Är tacksam för lite info om vad ni alla tycker pris osv.

Här är länk på bilen Länk
Utrustningen har du här Länk den saknar MASSOR, så fullutrustad är ett hån, men det är tyvärr inget ovanligt påstående.

Jag hade valt denna 535d GT med vettig utrustningsnivå och från BMWhandlare Länk

Utrustning Länk

För 309tkr skulle mitt intresse för den vita vara noll.

Mvh Stephan
Visa användare
100
Emrah
BMW 530GT
Stephan735i tack så mycket för info.
Men jag vet inte riktigt hur det är med dubbelturbona??
Haft ett par polare som haft problem med både 335d och 535d e60lci
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Helt sniken var den ändå inte den svenska, men den har en del kvar för att uppnå statusen som "FULL UTR" :)

Den tyska var trevlig.

Jag hade inte oroat mig för 535d vs 530d.
Fr
82
Frols
X1 2.0d xdrive 2014
Ångrar man sig om man köper en GT utan panorama soltaket?

Ni som kör GT, hur upplevs kupén utan soltaket "öppet"? Skulle man klara sig utan?
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Vadå snikutrustad?! Ser mer än OK ut i mina ögon. Bra pris dessutom.
Om du inte kan köpa en motsvarande bil i Tyskland för minst 40' lägre pris, ska du köpa den "svenska"
Jag håller här med Marin utan att i sak veta något just om den omtalade bilen. Den har en hyggligt juste utrustningslista, däremot så är jag själv ingen älskare av färgen på skinnet och panelerna men det är ju en smaksak, MEN det har det som är viktigt på just den här modellen (och många andra) M-SPORT, då det lyftar utseendet enormt på just GT-modellen som för övrigt inte är BMW-s snyggaste modell men ser helt okay ut och ibland till och med läcker med M-sport. Övrig utrustning kan bara köparen själv värdera om den är tillräcklig eller ej. Den som Stephan länkade till saknar M-sport och hade därför gått bort direkt för mig. Motorerna finns väl ingen som helst anledning att oroa sig för. Värdemässigt har jag förstått att X-drive är viktigt på GT för många använder den som bra dragbil och sen M-sport som jag själv tycker. För övrigt brukar de vara relativt bra utrustade. Skiljer det mer än 10% i pris mot en tyskimport så är det värt att kika i Tyskland tycker jag där utbudet är enormt mycket större och det är lättare både att få den utrustning man vill ha/behöver och färg/skinn osv. I Tyskland så har dock en hel del GT gått som hyrbilar har jag förstått.

/Anders
Sorry jag ser nu att den först länkade bilen även den saknar M-sport (den hade shadowline listerna som jag lurades av) så då går den också bort tycker jag. Ännu mera pga skinnet. Men det finns många andra fina GT. M-sport tror jag dessutom inte fanns som tillval för MY 2010.

/Anders
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
För mig är färgen på skinnet snarare ett köpargument. Dock gör sig GT inte särskilt bra i vitt. Smaksak förstås det också.

-------
//Lövet
Håller med dig om exteriörfärgen Lövet, skulle jag köpa en GT så skulle den vara carbonsvart eller safirsvart, med M-sport och 20"

/Anders
Visa användare
100
Emrah
BMW 530GT
Men det är så j-vla svårt att hitta en med m-sport i Sverige utan att den ska kosta en förmögenhet
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Skippa M-sport som krav, det gör bara utbudet än mer begränsat! Här i Varberg dräller det av 5-serie GTs (undrar om inte vi säljer flest i landet relativt storlek på kommunen), och flertalet är vita. Ser förvånansvärt bra ut.

/Masten
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Jag tycker GT är så pass udda och proper och den klarar sig bra utan m-sport. Bilen har ju inga sportiga ambitioner öht, mer glidartyp.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.