|
|
|
|---|---|
|
Bagagerumsmattan i min E46 touring börjar bli lite dålig i kanterna - de böjer sig neråt inåt efter att barnvagnens hjul klämt ner dem för många gånger. Går det att renovera dem till att peka lite mer rakt upp (vinkelrät mot golvet) igen? Kommer kyla eller värme att återställa dem till "ny från fabrik"-läge igen? Jag antar att det inte går för bilen har ju stått ute både vinter och sommar och därmed utstått både värme och kyla invärtes så jag antar att det är acceptera eller köpa ny som gäller, eller? /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 | |
| Nog inte värt att ens försöka, då det brukar vara en inklädd masonitskiva, så det blir kostar nog mer än vad det smakar, bättre att köpa en ny.. | |
|
Du kan alltid prova att värma lite försiktigt med en varmluftpistol och på något sätt stötta upp kanterna. Värt ett försök i alla fall! Minns att bagagerumsmattan i vår E39 var likadan och såg mer än lovligt trist ut efter något år bara. I mina C5or ser de ut som nya fortfarande, premium var ordet... :) /Masten |
|
|
@Beolab - Det är inte bottenplattan i masonit jag pratar om - det är den lösa palstmattan som man lägger ovanpå den tygklädda träbiten - den so mär i sladdrig hårdplast och som är till för att samla upp grus, vatten och annat skit som t ex barnvagnshjulen lämnar efter sig. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.