AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.628

Köpa originalfälg eller eftermarknadsfälg med RDC till F10 - 530xd - 2014?

Hej,

Det börjar ju sakta men säkert närma sig vinterdäcksköp, åtminstone tanken på det.
Vad jag har förstått brukar BMW köra kampanj under hösten vilket kanske gör att originalfälgar är ett rimligt alternativ för att få med RDC/TMPS för en vettig peng?

Som ett alternativ är jag nyfiken på hur det förhåller sig med eftermarknadsfälg och dessa sensorer. Vad jag har förstått ska det gå att att montera sensorerna på alla fälgar, även om det inte rekommenderas av alla.

Vad säger panelen, köpa komplett hos BMW vid en eventuell kampanj eller eftermarknads på nätet? Om det det sistnämnda rekommenderas tas även tips emot på lämplig sida.

Frågan är av mer generell karaktär med bilen är en 530xd-14 om det skulle spela någon roll.

Tack på förhand

Christian
Pe
7
Pedrosa
F11 520d xdrive -15
Fiat Doblo -14 firmabil
MC BMW K 1300 s
Idag kan du köpa eftetmarknadsfälgar eftersom däck handlarna börjar få koll på det här med tpms sensorer vilket också går att köpa via däck handlare. Har själv precis gjort det. Gå in till din gummiverkstad och hör med dom. Ska inte vara några problem. EU vill ju införa lag på tpms på nya bilar fr.o.m. 1 november i år.

Mi
1.167
Micleg
iX1 msport 2023 med mycket utrustning
F11 520d -15 X08 HK HUD nav ACC/radar NightVision
Köpte fler BMW 331 19 tum till vinterdäcken, inklusive "samma TPMS som BMW har". Får se hur det blir. Tänkte invänta lite däcktester men jag vill gärna prova friktion denna gång. Tanken med samma fälgar året runt var att den ska se likadan ut hela tiden. Tidigare har jag haft snyggare fälgar på vintern (på F31), men vem vill att våren kommer då...
Pe
7
Pedrosa
F11 520d xdrive -15
Fiat Doblo -14 firmabil
MC BMW K 1300 s
Jag beställde Nokian Hakkapellitta R2 som varit grymma i många tester. Det är friktionsdäck för nordiska förhållanden. Finns i en uppsjö med dimensioner.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.