AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.611

Sälja E85 z4 cab - 2003 - nu eller till sommaren?

Hallå!

Har i princip bestämt mig för att sälja min BMW Z4 -03, och funderar nu på hur stor skillnaden i pris är såhär mot slutet av säsongen jämfört med att sälja i maj-juni nästa år? Har tillgång till vinterförvaring. Jag funderar också på vad som är ett rimligt pris att begära, bilen är svensksåld med trelitersmotorn, manuell växellåda, ca 9600 mil på mätaren och en hel del extrautrustning.

Åsikter?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Skillnaden är så stor att jag i princip åkte gratis 1.5år genom att köpa på hösten och sälja på våren. Så vill du ha bra betalt, sälj i april!

-------
//Lövet
Da
28
Danne Z4
Bmw Z4 2003 manuell 2.5L
Håller själv på att förbereda min för försäljning. Alltid någon som är sugen på att fixa den inför nästa säsong. Annars går ett år till bort från prislappen!

I-
27
I-Me-Mine
Z3 2,8 -98
Ja, frågan är vad som vill till för att lyckas sälja en bil i dag.
Att överhuvudtaget få ngn att ringa/maila.
Har under senaste 5 åren försökt sälja några bilar samt en båt av olika typ och prisklass. Lagt mig "billigast på blocket".
Ingen som ens ringer eller mailar.
Senaste året inte ens några korthuggna mail med skambud eller underliga engelska sms där man blir ombedd att maila ett svar.

Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Jag upplever det snarare som tvärtom! Sålde min Citroën C2 -06 i våras på två dagar efter att Blocket-annonsen kommit ut. Jag var till och med lite för dyr egentligen men med en riktigt bra annons med ordentlig text och bra bilder kan man sälja vad som helst.

Avskyr annonser med en enkel bild i dåligt ljus och som enda text "Ring för info, för mycket att skriva".

/Masten
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Jepp - får man ingen respons har man antingen en dålig annons, eller ett för högt pris. Jag får bytesförslag dagligen på min nuvarande annons...hade jag haft en bra båtplats hade jag nog varit båtägare nu :)
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det är inga problem att sälja bil om man

* gör en vettig annons med bra beskrivning och bilder
* har rimliga förväntningar på värde
* är lite smidig att ha och göra med

Tyvärr misslyckas många säljare kapitalt på en eller fler av ovan enkla punkter.

-------
//Lövet
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Bra sammanfattning av andreas_lofgren.
Jag sålde en lite trasig Peugeot med V6a för 2 veckor sedan.

Snygga foton, priset var bra. Annonsen trevlig.

Försvann på några timmar och då var jag ändå "borta" å handlade (ej anträffbar) en stund. Fick hur många svar som helst.

Så snygga foton, bra annons och en rimlig prisbild är receptet.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Om någon undrar vad jag menar med "vettig annons". Detta är motsatsen. Länk

-------
//Lövet
Håller med Lövet och de andra. Allt går att sälja så länge priset är rätt!

När det gäller cab så är säsongen över - å andra sidan köpte jag min i oktober och jag missade två andra ett par veckor tidigare så visst säljs det cabbar året runt. Men suget på marknaden börjar i februari för att sedan klinga av i maj.
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
OT: Hur mycket skiljer det egentligen i pris? Ta t.ex. en Z4 cab 2003:a. Antag att man köper nu, hur mycket kommer det att skilja i vår tror ni?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
~20 tusen om du lägger ut den nu. Lägger du ut den i vinter så blir det betydligt mer. Då är den närmast osäljbar oavsett pris.

-------
//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.