AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.407

Vilken säkring till cigguttag på en E92 325i - 2010?

ji
24
jimbo666
320i-99 sedan
Hej.

Nu har min cigguttag slutat funka på min bil som är en 325 årsmodell 10 e92, såg att det fanns en liknande inlägg sedan tidigare angående detta problem med det kom aldrig fram vilken symbol stod för cigguttag, har hittat säkringarna och schemat till dessa men vet inte vilken symbol att titta efter, hoppas nån här på nätet som kan hjälpa mig. tack mvh Jimmy

JEA
Visa användare
ProPro-medlem
13.392
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Intressant.

Tog mig en titt på min säkringskarta för min E87 120i i ren nyfikenhet.

Det är med allra största sannolikhet symbolen med först ett minus, sedan en prick med en halvcirkel runt sig och som slutar med ett plus.

Ska se om jag inte har en bild.

Men måste hålla med om att det inte är helt uppenbart vilken symbol det är om man inte har lite elkunskap och drar referenser till att alla eluttag har plus på mittpinnen och jorden är skalet runtomkring. Många nätadaptrar är ju uppbyggda på samma sätt, fast där finns även varianter där de vänt på plus och minus.
Visa användare
ProPro-medlem
13.392
bmw-slangen
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Aha, jag har ju lagt upp bilder på min säkringskarta för länge sedan.

Jo, det är symbolen allra längst ned till höger jag tänker på - den som säkring #30 används för.
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
13.392
bmw-slangen
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Ja, mitt antagande verkar stämma överens med vad övriga kommit fram till. Verkar som frågan varit uppe tidigare :-)
Länk
Länk
Länk
ji
24
jimbo666
320i-99 sedan
Tusen tack , det stämde att det var den, den var bränd, nu kan man bespara sig en massa huvudvärk. tack än en gång mvh Jimmy

JEA
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.