|
|
|
|---|---|
|
Jag fick ett riktigt bra erbjudande på en 520d F11 så jag var tvungen att slå till. Kruxet är bara att den inte har några som helst options angående multimedian och jag gillar verkligen att kunna strömma musik till bilarna och även prata i telefon via blåtand. Nu är min fråga, vad i hellskotta går att eftermontera? Det ska se orginal ut i menyer osv och man skall kunna styra allt som orginal (behöver ej dock vara orginaldelar) Jag måste ju säga att jag har använt några kvällar till att försöka förstå mig på allt som går att eftermontera, men det är alltid vissa "krav" som jag inte hänger med på. Jag kan tänka mig att lägga ut 7-8000 men om det kommer upp i dessa summor så måste nav ingå. Montering fixar jag själv då jag jobbar med annat bilmärke =) Kom med förslag och red gärna ut begreppen för mig! | |
| Kom du fram till något ? Är själv nyfiken på vad man kan göra efteråt. | |
|
Detta har många rekommenderat Länk Är själv sugen, men vet inte riktigt om det funkar till min bil/vad som krävs vid installation. |
|
| Det ser intressant ut. Är det någon här som har installerat Fiscon ? | |
|
Jag monterade i en original navigation, stora skärmen samt en combox. Inkl kodning (gjorde mesta kodningen själv) så landade det på ca 13.000 har jag för mig (om ens det). Allt är original delar som använts. Hårdvarar köpt beggat men kablage och mick köptes på BMW |
|
| Jag hade fiscon installerad i min 325 -08 inkl mic i takkonsolen. Fungerade utmärkt. Jag lät installera den så jag gjorde inte detta själv. | |
|
Jag har fiscon i min bil som jag installerade själv. Nu kan jag sega att det är inte svårt att utföra jobbet själv, men första gången är alltid lite svårare. Det krångligaste är att installera micken. Sen min bil skulle programmeras om eller rättare sagt man fick aktivera telefon funktion. Köpte både fiscon ock OBD omkodning från Länk Är super nöjd med den enda nackdelen är pris men närmare original kan det inte bli. |
|
|
Fiscon kan väl inte installeras om man saknar USB uttag i handskfacket? Eller var det mittkonsolen? Om det var mittkonsolen så är bilen utrustad med combox, då behöver man bara dra en mic till taket från boxen och sedan koda om. Har man inget USB i handskfacket så har man den minsta radion och har för mig att fiscon inte fungerar med den. Som sagt, har bara för mig detta. Kanske finns någon här som verkligen vet så att frågeställaren kan veta exakt vilka alternativ han har?! |
|
|
Såg nu att man måste ha minst radio professional. Dvs man måste ha ett USB i handskfacket, har man inte detta så har man minsta radion och då fungerar inte fiscon. |
|
| Är ni säkra? När man går till beställlning får man ju välja om man har USB Interface eller inte. | |
|
Min bil har inte usb i handskfacket, och just som Senilsson säger det är bara att välja rätt alternativ, och det ska fungera. Detta med vilken stereo man har i bilen är lite vilseledande. Ville inte beställa själv innan jag undersökte vad jag har för stereo, och det var väldigt svårt. Min bil är en 2012 års gång och i vin listan stod inget om själva stereo men jag har Hifi högtalare. Var på BMW-kundmottagning och frågade vad för slags stereo jag har, var jag fick svar att jag har ett business stereo. Detta svar uppfattade jag som ytterst osäker gick vidare till en säljare som va också osäker och till slut mejlade jag BMW kundtjänst och fick svar att bilen har Professionell stereo. Då beställde jag fiscon direkt. Om jag kommer ihåg rätt detta med professionell och business stereo är det beroende på bilens års modell men mitt förslag är skicka iväg ett mejl till BMW kundtjänst så är du "nästan" 100%. |
|
|
Jag hade business radio i min. USB interface som dom frågar efter är nog enbart om du har i mittkonsol. Professional kan du uppdatera, därav USB i handsfacket. |
|
|
My bad!!! Skrev ju fel tänkte rätt! Min bil självklart har usb i handskfacket men inte i mittkonsolen. |
|
| Då har du inte den enklaste radion iaf :) | |
| Du har PM Deikoo! | |
| Jag hoppas på en uppdatering här om någon nu köper Fiscons kit :) | |
| Jag är lite sugen på att köpa Fiscons kit, men blir nog tidigast efter sommaren isåfall. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.