AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.245

Någon som har erfarenhet av F34 BMW 320d GT

wi
170
wigerup
F30 320d 2017
Någon som har erfarenhet av denna bil, och av Navigationspaketet BMW original. Är det värt det eller ska man satsa på en GPS stand alone??
Vore tacksam för svar
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Vi valde GT före Touring på grund av det generösa utrymmet i baksätet. Drivlinan är ju den samma som du redan har. Vi har kört drygt 1800 mil med vår nu och har inget direkt att anmärka på. Det som finns är att halvljuset är väldigt dåligt. Jag har inte kollat om det är något fel på vår bil ännu. Det kan vara lite problem med båglösa rutor i dörrarna på vintern. När man öppnar dörren går rutan ner ett par centimeter. Då får man se till att rutorna är ganska rena från snö och is.

Snygg bil som är lika stor som en F10. Stor vändradie med xDrive. Annan däckdimension än F30/F31.

Navigationspaketet fungerar väldigt bra. Tydlig information i displayen. Fungerar bra även i tunnlar med hjälp av andra sensorer. Smidigt att man kan skicka punkter och rutter från datorn till bilen numera. Å andra sidan kan man göra det mesta med en Garmin/TomTom också. Plus en del annat. Det jag gillar mest är att det är snyggt och prydligt när det är original. Priset går egentligen inte försvara.

"BMW six appeal"
wi
170
wigerup
F30 320d 2017
Är vändradien större med en xdrive än en vanlig??
Hur uppdaterar man och hur ofta finns en uppdatering för Navigeringsprogrammet??
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
Har nu haft min F34 GT 335i xDrive snart ett år kört snart 1200 mil. Och som bood skriver är utrymmen verkligen det som talar för F34 GT framför F31 Touring. Hjuldimensionen är densamma som för 5-serien. Mina vinterhjul jag hade till min tidigare F11:a passar perfekt på F34:an.

/Janne
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Jag vet inte om vändradien är större på xDrive men den borde vara det. I vilket fall är bilen lite svårmanövrerad i trånga utrymmen. Då jämför jag med den E91 vi hade tidigare (utan xDrive).

Om jag fattat det rätt kommer det nya kartor i januari/februari. Tydligen sker det bara en gång om året. Vet inte om man kan göra det själv men jag tänker nog verkstaden sköta det i vinter.

"BMW six appeal"
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Kartorna uppdateras normalt två ggr per år. Kostar runt 2-3k att uppgradera karta hos Bmw men finns flera ställen på nätet som erbjuder ett lite mer ljusskyggt alternativ som dock fungerar fint. Betalade 50 dollar för 2014-2-kartorna.

Angående navin är det annars svårt att säga att det är helt prisvärt. Jag gillar verkligen att ha det integrerat, speciellt med HUDen. Men det är samtidigt mycket pengar.
Kl
79
Klabe
328iA GT -14
Använder man navi så tycker jag paketet kan vara värd att välja. Den fungerar bra och det vi/jag uppskattar är att det går att lägga in en resa med flera delmål samt touch-funktionen på i-drive'n.

Jag ångrar att vi inte tog RTTI samt att jag tycker att kartorna stämmer dåligt i viss
Kl
79
Klabe
328iA GT -14
...a "nyare" områden.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.