|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Jag har en 320d -10 med N47 motorn som har 163 hk. Jag tycker att den låter lite konstigt, men samtidigt är detta min första dieselbil så jag vet inte om det är normalt. Plastkåpan som sitter på motorn vibrerar rätt mycket, men när man lägger sin hand därpå så låter det både mindre och den slutar vibrera. Det lite konstiga ljudet (i mina öron) kommer från bakom oljestickan och hörs bäst på videon efter 15 sekunder. Nu kanske jag är lite nojjig för att dessa motorer är ökända. Jag har fortfarande garanti på den från handlaren och var där för ett par dagar sen angående en dålig lampa. Samtidigt frågade jag om motorn men dum som jag var satte jag aldrig igång bilen så att han fick höra det. | |
|
Länken glömde jag självklart! :) |
|
|
Kan inte höra nått direkt. Min låter betydligt värre. |
|
| Lite vibrationer från plastkåpan...går den inte skruva fast ordentligt? Den kanske sitter med clips som lossnat? Motorn spinner som en katt :-) | |
|
Låter inte konstigt. Så låter en liten dieselfyra. Att de låter mindre när du håller handen på kåpan är för den endast sitter fast i clips. Ta tag i framkant och ryck upp, håll upp och dra ut den rakt mot dig. Vips så är den borta. Glöm inte att lossa oljelocket innan bara :-) Sätt tillbaka locket och starta och lyssna att de kommer låta lite annorlunda. Dom där clipsen räcker inte för att hålla kåpan still. |
|
| Vad skönt att motorn låter bra! Hade hypokondri för kamkedjan ;). Ja jag kanske gör det. Egentligen kvittar det om locket låter lite det viktiga är att allt funkar normalt :) tack för svar! | |
| Jag har lyssnat på både friska och dåliga kedjor på n47. Jag tycker det finns ett oregelbundet ljud (kedjan som slår mot kåpan) sitter ju längst bak på motorn på denna modellen vilket gör det rejält bökigt att byta. Åk till en riktig bmw verkstad och kolla. Om man lyssnar brukar det höras rätt bra inne i kupén om du sitter med öppen dörr och gasar lätt från tomgång och släpper gasen igen. | |
| Så du tycker att det låter konstigt? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.