|
|
|
|---|---|
|
Fick domen idag av verkstaden. Svänghjulet är slut och kopplingen bör bytas. Bilen är en svensksåld 320d som gått strax över 17000 mil. Bmw ville ha 21000kr för rep. De hade en likadan bil inne samtidigt med exakt samma fel. På verkstaden stod dessutom en 120d med likadan motor och rasad kamkedja. Fixar man nu svänghjulet rasar väl kedjan härnäst. Var sugen på att byta 320:n mot en ny f30 318d men det är väl samma visa där med svänghjul och kamkedja, eller? | |
| Är väl tyvärr inte så ovanligt att man får byta dubbelmassesvänghjulet på manuella BMW när dom är i närheten av 20000 mil. Fick själv byta på min vid 18500 mil, och då är det ju lika bra att byta koppling samtidigt. Delarna gick på ca 16000:- till min 330D så ska dom ha 5000:- för jobbet är det väl rätt ok. | |
|
Det är idé att köpa delarna från ebay och låta en billigare firma byta. För mig kostade bytet 10tkr med svänghjul och koppling till 540i/6 E34 år 2012. Hade kostat drygt det dubbla hos BMW. Det kostade ca 18tkr (nedprutat) på BMW år 2002 till samma bilmodell. Mvh Stephan |
|
|
Har beställt koppling och svänghjul från Tyskland för 5500kr inklusive frakt. Bmw ville ha 16500kr för samma delar... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.