|
|
|
|---|---|
| Lämnade in bilen på aukt.volvoverkstaden för service. De gjorde bl.a. ett bromsvätskebyte på min s60 årsm 2007. När jag kollade föregående service så hade man då bytt bromsvätskan (endast ett år och 1500 mil sedan). I serviceboken står det att bromsvätskan byts vartannat år. Ska jag dra i detta och kräva pengar tillbaka (kostade ändå 1100 kr) för det känns som att dem har gjort detta lite onödan. Kan köpa byte av bromsvätskan vart 2:a eller 3:e år men varje år är väl ändå inte relevant? | |
| Det är fullständigt onödigt att byta bromsvätska varje år, skulle säga att byte med 2årsintervall också är onödigt. | |
|
Märkligt sätt att jobba på för att vara en auktoriserad verkstad. Fick du inte reda på vad som skulle göras och vad det skulle kosta innan du lämnade in bilen..? MVH Christofer |
|
| Eftersom det bara var en stämpel i sboken ifrån föregående service och inget protokoll medskickat så gav dem beskedet att dem skulle undersöka om bromsvätskan byttes på senaste servicen och därmed fick jag två olika prisuppgifter, med eller utan bromsvätske bytet. Dem hävdar att man mätt upp procenthalt vatten i bromsvätskan och den va på 2.5 % varpå byte bör göras. Känns lustigt att man frångår de anvisningar som står i serviceboken om vartannat år. | |
|
Om allting gått rätt till vid denna service så är det ju bättre att de går efter den faktiska skicket på vätskan, än en notis i ett papper. Det kanske var förra gången du blev vilseledd och då byttes det aldrig? Eller så har vätskan dragit åt sig mycket vatten på ett år och var i behov av att bytas trots den korta tiden. Men då har du nog poteniellt ett problem om bromsvätskan drar åt sig så mycket vatten på kort tid. __________ Mvh Grelle |
|
| Det är det jag funderar på också, kan det vara så att systemet inte är helt tätt och drar åt sig fukt någonstans ifrån? Då borde väl locket vara den första felsökningskällan? | |
| Mer troligt är väl att bromsvätskan inte byttes på servicen förra året? | |
| Ja det är nog den mest rimliga förklaringen. Finns inte så mkt att göra egentligen, svårt att överbevisa verkstaden på något sätt. Men en heads up till er alla, det gäller att vara uppmärksam på vad som ska göras och vad som gjorts i samband med service när man lämnar iväg bilen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.