|
|
|
|---|---|
|
Snart är det dags att ställa cabben i vinterdvala :-( Alltså tänkte jag börja leta efter en bra vinterbil och jag vill givetvis ha en BMW. Min fråga är om en 520i årsmodell 88-90 (E34) för 15000-25000 kr är ett bra val. I den prisklassen har de oftast gått ganska långt men det borde ju inte vara något problem om service har sköts. Något speciellt att tänka på ifall man åker och tittar på en? Tacksam för tips. /Fredrik | |
|
Köp Teknikens Världs begbilstest av E34. Där får du upplysningar som är guld värda. Testen går att beställa separat och kostar om jag inte missminner mig 60:- Teknikens värld ger bilen guldstjärna som begbilsköp, men det finns lite som är bra att kolla på bilen innan köp, som står där. Köpte själv en 520-90:a nyligen. Gubbägd, sv.såld, 23.000 mil, fullsketen servicebok, superskick. Betalade 20.000 på hans begärda 28. Tror aldrig att jag handlat så mycket bil för så lite pengar. Modellen finns i mängder, så jag uppfattade det verkligen som köparens marknad. Läge för prut med andra ord. I den årsmodell/prisklass du letar hade jag valt att söka efter ett äldrekört, sv.sålt ex, med dokumentation. Har min som familjens andrabil och pendlar till jobbet med den. Är toknöjd med bilen, och rekommenderar varmt den som vinterbil. Lycka till med köpet Robban |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.