AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.741

Kan man koda om så att positionsljus och halvljus inte lyser tillsammans på USA-importerad E93 335i

BMW 335 2008. import från USA
Positionsljus -halvljus lyser tillsammans EJ ok hos bilprovningen
BMW Stockholm vill EJ hjälpa till med omkodning av ljuset.
Någon duktig som har kompetens?

F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Det går att lösa på 5 min, jag kan hjälpa dig men om du hittar någon annan som kan är det bra eftersom jag såg det var en bit till dig.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Vilken BMW-verkstad vände du dig till och vilket argument hade de för att inte koda om ljuset?

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
BMW Sverige avråder alla auktoriserade verkstäder i från USAimporterade BMW då programvaran för dessa bilar inte finns (gäller nyare typ E60/E85 och framåt). Rekommendationen är att köra ned bilen till München där finns programvara.

Denna information har jag fått i från en den verkstad jag har lämnat en av mina till, den verkstaden skulle fixa ljuset på en USA Z4 E85 men klarade inte av det och en auktoriserad BMWverkstad tog emot den, men klarade inte heller av att koppla om ljuset så min verkstad fulkopplad så bilen klarar besiktning.

Jag hade lyssnat med Per Larsson i Huddinge.

Mvh Stephan

Tror det ska gå och stänga av med bmwhat? Läste på hemsidan..

FRM: positionsljus (US)
aktiv
inte aktiv

Så fall kan jag hjälpa dig? Skickar PM.

Le
356
LeMans Blå
M3 cab -09 LeMans Blå
530 XD touring -18 Sophisto Grå
Porsche 911 Carrera S Cab -20
Polestar 2 -23
Volkswagen Caddy -17
Volkswagen eGolf -19
Har gjort detta på min M3 E93 som jag har hämtat i USA. Gjorde detta med NCS expert, gjorde även diverse andra programeringar för att få bilen att bli som en EUR bil.
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Stephan: det där låter som skitprat. Det är samma mjukvara till eu- och us-bilar.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Möjligt att det är skitprat men det är vad BMW säger. Jag kan bekräfta att aukt BMW vägrar programmera om US-import.

Min kollega som importerade en us-X5 vände sig till Beck på Ekerö. Kostade en slant men han fixade allt iaf.

-------
//Lövet
Hej alla!
Tackar för olika svar, vi har 2 stora BMW företag i Stockholm har varit i kontakt
med båda ingen verkar vilja hjälpa ( skyller på att man inte har programvara
verkar inte vara något annat än kvalificerat skitprat. Ska inte en av Europas
större biltillverkare besitta kunskaper om egentillverkade bilar?)
Har lagt ut krokar till privata aktörer men inget konkret svar ännu.

Le
356
LeMans Blå
M3 cab -09 LeMans Blå
530 XD touring -18 Sophisto Grå
Porsche 911 Carrera S Cab -20
Polestar 2 -23
Volkswagen Caddy -17
Volkswagen eGolf -19
Om du kan ta dig ut till värmdö så skall jag försöka hjälpa dig om du vill. Min är dock den tidig -09 men har en lång lista från USA med vad som skall behöva ändras på lite olika årsmodeller. Min far har även en svensksåld E92 -08 som jag har tankat ur så jag kan jämför hur denna är programmerad för att hitta alla funktioner som önskas. Även radio måste ställas om för att söka på ojämna frekvenser.
da
3
davber-1
335 Xdrive -13
Hej!

Jag har precis importerat en BMW 335 Xdrive från USA (2013). Jag tog hem den som flyttgods så jag fick dispens i besiktningen med röda blinkers etc (har bott i usa i 7 år). Det enda jag inte fick dispens med var de gula positionsljusen fram. Det är som sagt samma lampor som används för blinkers fram, men enligt besiktningsmannen räcker det att stänga av funktionen för positionsljusen. Tyvärr får jag samma svar från BMW som tidigare talare...

Finns det någon som har en enkel lösning på detta?
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Bara koda bort dem.
da
3
davber-1
335 Xdrive -13
Några tips på vem som kan göra det? BMW vägrar...
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Jag.. en massa andra. Sendan carly kom ut är alla experter.
da
3
davber-1
335 Xdrive -13
Någon i närheten av Trollhättan som kan hjälpa?
Det har löst sig med belysningsproblemet
BMW i Solna ville inte hjälpa till men det finns en BMW-verkstad i Bagarmossen
som har kompetens så dom ordnade till det hela

/ Kenta

ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Har du vägarna förbi Gbg o det går att göra i NCS expert och LeMans delar med sig info. Så är du välkommen :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.