|
|
|
|---|---|
|
Jag går in till min pärla i varmgaraget där jag ställde in den senast för några dagar sedan och låser upp den men får inte upp förardörren. Ber tjejen öppna från andra sidan och det funkar. Vad har hänt? Har vajern gått av eller hoppat ur på något sätt? Hur löser jag det? Tacksam för er expertis! | |
|
Vet inte hur det funkar på E46:an, men hade samma fel på en Renault Megane 02. Det gällde då bakdörren. Lösningen var att byta låskistan. Tog en timme på verkstad. |
|
|
Okej! Vad tog dom för det om du kommer ihåg? Jag vevade ner rutan lite och hörde lite skrapande som om något var ivägen. |
|
|
Hm, ja det var ett par år sedan. Kostade kanske 1000kr för låskistan (ny) och 1000kr för 1 tim arbete. Jag anlitade en duktig plåtverkstad (alla märken) i Göteborg. Den vanliga serviceverkstaden vågade inte ta jobbet.... Du säger att det skrapar. Kan kanske vara någon vajer eller nåt. Jag är inte duktig på bilar egentligen. Åk till en mindre plåtverkstad där du bor. Dom kan säkert hjälpa dig. |
|
|
Okej. Tack för info! Det känns som det skulle kunna vara vajern som bara lossnat Men vore tråkigt om jag plockar isär hela dörren och det visar sig att så inte är fallet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.