|
|
|
|---|---|
|
Hej. Varje gång jag är hos en kompis till mig så kan jag inte låsa bilen med fjärrnyckeln. Detta händer bara där och ingen annanstans. Han har också problem att låsa sin Audi på detta ställe. Det måste väll vara nån form av störning just där. Ola | |
| låter ju helt sjukt??? :) | |
|
Högre makter finns!! ÄNTLIGEN fick jag svaret !! Länk Söker Hardtop!! |
|
| he he... | |
|
Beror säkert på radiostörningar av något slag. Vanligast är att någon i närheten har en insmugglad trådlös telefon som inte är godkänd i Sverige. Mvh |
|
|
Låter som ett fall för Mulder och Scully.. :D www.malte-racing.com |
|
|
Johan B. Det där med trådlös telefon har slagit mig också. Ola |
|
|
Är det i ngt samhälle eller ute på landet? /JOP |
|
|
Hej JOP. Det konstiga är att det är ute på landet. Bakom huset är det bara skog (ca 500 meter) och framför huset är det väg + åker. Husen längs denna väg ligger tomt mot tomt. Ola |
|
318 iS M3 |
Undra om det inte finns jätte radiomaster eller elledningar. När jag pratar i mobil så kan jag inte varken öppna eller stänga med fjären. Annars är det som ChristianF säger. |
| OlaE: Har du sett några konstiga tecken ute på åkern? Isåfall har jag ett tips om en film och där är det mer än bara fjärrkontrollerna som beter sig konstigt ;) | |
|
Det bor ingen galen radioamatör i något av husen intill? Många fjärrkontroller till larm o dyl ligger på 400MHz-bandet. Detta är ett av de sk "slaskbanden" där det mesta är tillåtet. Det troligaste är (som många här pekar ut) en nära liggande radiosändare. Den behöver inte vara särskilt stark (NMT-mast e dyl). Det räcker fint med en trådlös telefon i närheten, bara den ligger på rätt (fel?) frekvens. Det skulle även kunna vara störningar från ett kraftigt magnetfält. Finns det ngn kraftledning precis intill, eller tecken på ngn nedgrävd transmissionslina för högspänning (skåp, varningsskyltar etc)? /JOP |
|
|
JOP. Hej på er. Ingen radioamatör vad jag kan se bor i närheten, dom brukar synas. Inga luftledningar alls men man vet aldrig vad som finns i marken. CoolBlueM3Coupe. Jag återkommer till dig om det uppstår några konstiga tecken på åkern. ;-) |
|
|
Skumt! Dra dit en spektrumanalysator & kolla kanske? :o) /JOP /JOP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.