|
|
|
|---|---|
| Tjena har stöt på ett problem som egentligen borde uppstå.Ja som rubriken lyder så regnar de in,inte för att jag har glömt rutor öppna eller dörrar o stängda.De regnar in framme på passagerarsida samt på förar sida att tillägga de finns inget panorama tak eller dyligt. Men efter ha kollat lite närmare själv på lister osv så kan jag konstatera att de är nyskick på alla lister har kommit fram till att det kommer in uppifrån från taket där de finns vattenavlednings lister eller vad man ska kalla de,dom slutar där backspegeln sitter och därifrån rinner de ner och in..börjar bli jobbigt att behöva tänka på detta varje gång det regnar eller när man ska tvätta..Så man undrar ju bara om de är jag som har varit med om detta fel? eller finns de fler som har varit med om detta? känns som om de skulle vara ett fabrikationsfel kanske vet inte själv vad jag ska kalla de väldigt skumt iaf! men är väldigt tacksam för svar! | |
| En snabb tanke är ju bara om någon klåpare har bytt vindruta på bilen? Det brukar ju dock medföra kraftigt vindbrus om det inte är tätt. | |
|
Vattnet kommer antagligen från dörren. Länk |
|
|
Hej För mig var det fuskjobb vid byte av vindruta.Läckte då in på h.sida vid kraftigt regn.Ej märkbart vindbrus. Bilglasfirma kan kolla upp detta. Håkan |
|
| okej men kan ju säga att rutorna har aldrig blivit bytt nån gång.har lokaliserat var de kommer in i från nere vi instegs listen,men förstår inte hur de kommer in lister osv är ju i nyskick man blir ju frustrerad.. | |
|
Det är dörren som är otät och vattnet rinner in på insidan av dörrsidan. Sök på detta i forumet så finner du svar. Med vänlig hälsning Håkan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.