|
|
|
|---|---|
|
jag har en x3 2011. har läst runt lite för att få reda på vad problemet med min bil kan vara.. den rycker till när man gasar som att den växlar upp eller att kraften försvinner . den kan göra de när jag svänger å gasar också .. någon som vet vad felet kan vara? | |
|
och det har hänt att dsc och xDrive blir ur funktion . |
|
|
Vet ej vad den kan vara, min bil rycker ibland vid gas pådrag har automat har även bytt olja och spolat automatlådan vid 16400 mil.Det här med att det rycker lite har börjat för vid ca 19700mil. Har nu gått 20300mil .Någon som vet vad det kan bero på? |
|
| Låter som fel på fördelningslåda. | |
|
Min rycker också. Finns mer info här: Länk Många löser problemet med nya, bättre däck. Jag har svårt att se att det löser allt på min.. Berätta gärna om du hittar felet. BMW vill byta fördelningslådan (25.000:-) Bytte olja i lådan vid 15-16kmil som er. |
|
|
Monciair: Efter BMW kontrollerat felkoder på bilen så visade det sig att jag får byta olja i fördelningslådan,har idag bytt olja nu fungerar lådan perfekt igen skönt! ///bmwlars |
|
| Hej, gammal tråd men vad landade du i pris på oljebyte i fördelningslådan? | |
| Haha gammal men jag fick en notis i mailen. Kul. Det var billigt vill ja minnas. Under två tusen kronor. | |
|
Tack Monclaire! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.