|
|
|
|---|---|
|
Tjena jag kom för någon vecka sen över en e28 528 från -82, en sak som jag och en kompis reagera på var att de stod ii bak på bagaget och trodde att de va nån som bara drygat sig och satt dit ett till i. Men sen vare en herre som kom och granskade bilen idag och hävdade att det förmodligen är en lite speciellare modell, har sökt som fan på google men hittar inget. Så min fråga är då, är gubben ute å cyklar eller? | |
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Nej, någon E28 528ii har mig veterligen aldrig funnits. Enda modeller med "ii" var 2000tii, 2002tii och liknande. |
| ja de är bara dom jag hört talas om åxå, därför jag vart så förbryllad när han kom å sa de han sa :/ | |
Nu har ju BMW gjort en hel del prototyper. Alltifrån på rena ryktesstadiet (som denna 423i) Länk till halvfärdiga prototyper (som "Guldfisken") Länk Fast jag är ganska säker på att du inte har en prototyp :-) BMW gillar liksom inte att de kommer ut bland folk. De gör som alla andra, de skrotar allting. Men vissa prototyper lever faktiskt kvar i deras lilla halvhemliga garage. Vad är det för 7 sista siffror på chassinummer förresten? |
|
Glöm det med ii,den enda som hade en suspekt kombo på E28 var IK Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
| ja nä de kändes långsökt^^ vet inte om de är rätt nr men identifierings nr står de på pappren å då är dom 7 sista 7980290. | |
Jo, det är rätt siffror. Slog bara upp den snabbt i ETK för att se om den var från någon annan marknad eller något annat udda med den. Men ser helt "normal" ut... Länk |
| ayemen nä men då ska ni ha tack så mycke allihopa :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.