|
|
|
|---|---|
|
Tjena Bytte bromsbackar för 2 år sedan, och nu är dom redan slut, tar ingenting! Ska sätta dit nya inkl. monteringssatserna, tänkte även byta vajrarna då gängorna uppe vid spaken är totalt kassa efter flera års pillande med dom. Jag får inte loss muttrarna, hela vajern snurrar med dom.. inte kul alls! Men då hörde jag av en bekant att man måste ta ner hela avgassystemet, mellanaxeln osv för att kunna buta vajrarna, stämmer detta? Någon här som gjort detta? Stämmer hans påstående? Är det gormigt att byta vajrarna? /F "Angels Dance and Angels Die..." - Jim Morrison | |
|
Dom är inte slut efter 2 år om du kört med handbromsen uppdragen. Det är antagligen feljusterat bara. |
|
|
ena kuggen vill inte röra sig, totalt omöjligt att få den att snurra! så jag måste ända lös med allting, lika att sätta nya bromsbackar! Men vajerproblemet återstår ändå...? "Angels Dance and Angels Die..." - Jim Morrison |
|
|
du behöver ej ta ner hela avgassystemet eller "mellanaxeln" för att göra detta operationen. Det är lite pilligt, men relativt enkelt process. Men däremot så låter det lite skumt att du redan får byta backarna efter 2 år. Går backarna tillbaka helt, när du lossar p-bromsen? annara ligger de o skaver.En kunnig verkstad kan nog fixa detta ganska snabbt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.