AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
3.722

Ùppgradera ljudet i E87 120D - 2008 (Gladen+Mosconi)

ra
4
raybanjohan
BMW 120D -08
Funderar på att uppdatera ljudet i min 1-serie, men har lite frågor.
Har idag sämsta paketet (business), och tycker det låter någorlunda okej, men skulle vilja spela lite högre med mer bas, behöver inget kristallklart ljud.
Vill gärna komma så billigt undan som möjligt men inte köpa nått skräp.

Jag har kollat på lite olika paket från ljudbyggaren och undrar vad jag egentligen behöver så här är mina frågor.

1. Paketet är alltså Gladen one 201 och frågan är om det är värt att lägga till för extreme högtalarna?

2. Vilket Mosconi steg duger? det var tydligen något revolutionerande med DSP, försökt läsa lite om det men skulle vilja ha en förklaring och behövs det verkligen det blir väldigt dyrt?

3. Funderar på att installera alpine kitet och byta basarna mot earthqauke SWS 8" och köra dom utan steg med business stereon, men det kanske är helt åt skogen?

4.Vad har ni i era bilar och vad rekommenderar ni? är helt vilsen

Tacksam för tips!
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
3. Glöm det , buisness stereon kommer inte orka
4. Ring Tony på Ljudbyggaren så får du svar på allt , han har monterat olika system i många Bmw :)
ra
4
raybanjohan
BMW 120D -08
Hej!
Jag har varit i kontakt med honom, men nu vill jag ha svar och tips från någon oberoende som inte säljer prylarna, men okej svar på en fråga iallafall.
Det första jag gjorde var att uppgradera ljudet i min bil.

Kostnad: Ca 13.000

Originalstereo där vi använder högnivåsignalen.

Framsystem: DLS UP4, 2995:-
Smal bas: JL Audio CP108 Microsub 2895:-
JL Audio XD-400/4 slutsteg ca: 3500:-

Låter hur fint som helst. Jag behöll elementen under sätena original så dom spelar med lite och ger ett
Jag satte ett högnivåsteg bak och byggde en liten låda som knappt tar någon plats. (sidofacket bak) Blev riktigt skoj. Backspegeln skakar i takt med basen nu. Funderar på diskanter i dörrstolparna fram som saknas idag.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.