AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.517

E46 M-sport paket 2 Meyle bärarmar?

in
122
insomnia715
BMW e61 Touring
Kikade på ebay efter länkarmar till min bil som har M-sport paket 2.
Säljarna skriver att Meyle HD länkarmarna passar men jag är nästan säker att dom bara har bärarmar till std chassie.
Är det någon som vet med säkerhet hur det ligger till eller har dom kommit med en ny modell?
Har mailat Meyle men inte fått något svar.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Har du kollat om det finns olika versioner (artikelnr) på realoem för din modell?

insomnia715
BMW e61 Touring
Det finns olika artnr beroende på modell.
M-sport 2 har ett artnr och övriga ett annat.
M-sport 2 bärarmarna har en annan caster eller Camber (kommer inte ihåg vilken) enligt BMW.
Säljarna på ebay säger att det passar och visst dom passar men vinklarna är ju inte samma vad jag kan förstå?
insomnia715,
Mer caster på M-sport 2.

PS. Du har PM.

mvh/ Anders
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Claus-autoparts.se har MII-bärarmar av märket Febi (bilstein) till bra pris.

Det som skiljer MII-bärarmarna mot vanliga är dels att spindelleden är metallagrad i stället för att ha en gummilagring = mer direkt vägkänsla och längre hållbarhet, men också lite mer buller. Och dels är det lite annan castervinkel - skiljer en eller två grader om jag minns rätt för en lite "sportigare" styrkänsla med MII-bärarmarna.

I övrigt passar vanliga bärarmar rent fysiskt utan problem på MII-bilar och vice versa.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
in
122
insomnia715
BMW e61 Touring
Har precis hittat nya BMW orginal M-sport 2 bärarmar på ebay England för 112£/st vilket verkar vara ett kanon pris.
Kostade över 3000:-/st här hemma.
Det är dessutom en BMW handlare.
Återstår att se ifall dom kan skicka till Sverige.
Förbi/bilstein och Lrmförder verkar annars vara enda alternativen.
3700:- hos claus för ett komplett framvagns kit är annars också ett bra pris "här hemma"
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Några hundringar upp för ett komplett framvagnskit hos claus-autoparts, tycker jag låter som en "no-brainer"...lika bra att byta alla slitdelar i framvagnen när du ändå har bärarmarna borta - det är väldigt lite merjobb och du måste ändå göra en hjulinställning efter arbetet oavsett hur många delar du byter (pendelstagen undantagna - de påverkar inte vinklarna vid demontering/montering).

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Vad är det för fabrikat på delarna i Clasus kompletta framvagnskit? Jag hittar ingen info.
När det gäller lösa länkarmar så kostar icke MII noname hälften av vad Febi Bilstein MII kostar....

mvh/ Anders
he
438
henrik23d
540 touring M-sport -01
635 CSi, -85
Jag har monterat de bärarmar du nämner på min e46:a med M-sport II:
Länk
de passar mao.

in
122
insomnia715
BMW e61 Touring
Fick idag ett svar från en stor ebay säljare i Tyskland som själv skriver att dessa bärarmar är till M-sport 2.

Han kontaktade Meyle som bekräftar att dessa inte är rätt bärarmar till M-sport 2 chassie. Bärarmarna passar och kan naturligtvis monteras men har "fel" caster vinkel. Meyle själva rekommenderar att man köper BMW:s egna bärarmar till dessa bilar.

Meyle Länk
Febi Bilstein dokumentation Länk

mvh/ Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.