|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag går och funderar på att montera drag på min 325dT-11. Det lutar åt ett avtagbart Westfalia. Det jag funderar på är elsatsen. Har läst om flera olika modeller. Att det ska vara en modellanpassad torde vara ganska klart. Ett exempel är Erich Jaeger som verkar välrenomerade. I deras installationsmanual står dock att modulen inte ska initialiseras. Betyder det att den inte behöver programmeras in i bilen, eller att den kan ta skada om man kopplar upp bilen mot datorn på verkstaden. Ni som monterat får gärna komma med era erfarenheter! Mvh Anders | |
|
Har monterat ett Westfalia avtagbart på F11'an, med en Jaeger el-sats, utan problem. Det ska inte kodas. Man kopplar in sig på BUS signalen i bilen (satt i bagageutrymmet) och bilen stänger själv av PDC samt visar snyggt på idriven att ett släp är inkopplad när jag ligger i backen och kameran tänds. Tog 5-6 timmar, då jag tog det lugnt och var extra noggrann samt försiktig. |
|
| min är E91 från 2009 och jag har monterat thule dragkrok och EJ elsats. Om du har baksensor, då finns alla kopplingar på bakdelen av bilen. Det finns flera trådar om detta här. sök. | |
|
Jag monterade Westfalia löstagbart drag på min 318 d -09. Jag köpte draget med original el sats från England. PFJones, Betalade 3600 kr och fick det hem till dörren. Tog 7 dagar. El satsen kopplades in i bagage till höger där batteriet finns, där all el finns, min har pdc. Bruksanvisningen var mycket bra och ingen dator krävdes. Den känner av att stänga av pdc och om lampor inte fungerar på släpet. Har nu kört i nästan ett år utan problem. |
|
|
En länk till, samma discussion. Länk |
|
|
Hej! Tack för er input. Har läst några andra trådar här i ämnet, det verkar som EJsatsen får bra betyg av alla som använt den. Anders |
|
|
Hej Har just monterat drag med modell anpassad elsats på en BMW 318d -13 från PFJones, Westfalia avtagbart allt fungerar fint men den måste kodas med dator för att få bort pipet när kulan är monterat. Bilen har pdc bak och då måste bilen kodas om. Om man har pdc både fram och bak så finns det en knapp att stänga av pipet manuellt. |
|
| Konstig elsats du har fått? Det kittet jag monterade stänger själv av PDC'n bak och på bakkameran ser jag en bild af en dragkrok när jag lägger i backen, för att tala om att PDC'n är avstängt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.