|
|
|
|---|---|
|
Ska hämta en 335:a nästa vecka. När jag gick igenom dokumentationen hittade jag ingen servicebok. Dock fanns det papper på att bilen var servad. Hörde något om att det sitter något minneskort i nyckeln där service lagras ? För jag antar att det ska följa med en fysisk servicebok till denna bil ? | |
|
På min 2009:a har jag gammal hederlig bok med stämplar. Men när bilen lämnas in läser de av nyckeln och de avgör vad som skall göras. Vad ser de egentligen när de läser av nyckeln, känns som mer än vad jag ser i Idrivens vanliga servicemeny? |
|
|
På BMW kan man läsa av service historik och vad som skall göras, med bilnyckeln, men det är inte direkt kopplat att man inte skulle behövt servicebok. Tanken med servicebok i min mening är att jag som blivande ägare skall kunna se vilken service som gjord, när denna är gjord och av vem, det skall stå i s-boken. Har man gjort en "egen service", bytt olja och oljefilter utan att ha kopplat upp mot bilen, så ska detta stå i serviceboken. |
|
|
Det skall följa med en fysisk servicebok. Inte så jätteroligt att sälja bilen sen och säga till en gammelmodig potentiell köpare 'jo ta nyckeln till BMW bilverkstad så kan du ser om när när bilen har vart servad'. |
|
| Fanns ingen bok med, däremot papper på gjord service. Nåja, får väl klara mig utan den då. | |
|
Thomas: Kanske går att återskapa så du har en servicebok, vet inte hur BMW ser på detta om dem gör det eller inte, men om bilen varit servad på ett ställe, så kanske dem kan koppla upp bilen mot datorn för att verifiera, därefter köper du en bok där dem stämplar på. Köp BMW fodral till boken. Måste gå att återskapa en bortslarvad bok tycker man. En fråga jag undrar över om fodralet, manual, instruktionsboken etc finns kvar? |
|
|
Ja det är ett skinn etui med instruktionsbok och lite diverse men ingen servicebok. Ser dock i kvittohögen att den varit inne 3 gånger, de första servicarna ska ju ingå i priset så det ska väl vara lagrat någon stans. Får åka förbi Bmw och be dem läsa av nyckeln. Den är sv-såld och har bara rullat 7600 mil och känns väldigt fräsch för sin ålder. Ja servicebok är ju bra men i och med att jag har dokumentation så är jag iallafall nöjd :) Kanske går att stämpla upp en bok, ska luska i detta. |
|
|
BMW stämplar i boken i efterhand. Det har jag gjort när jag köpte en utan alla stämplar i boken. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.