|
|
|
|---|---|
|
Hej! Min känslor för BMW har bara vuxit efter att vi köpt en passat. Min fru kommer att använda bilen dagligen till för att frakta sig själv o barnen. Detta betyder att jag kan åka min egen BMW ;-) Har tyvärr tajt budget för tillfället 20-50tkr. Bor i ÖSTERGÖTLAND= snö på vintern. Kommer förmodligen inte att köra mer 1-1,5 t mil/år. Vad ska man ha! Haft både 3 o 5 serie! Idèer o tankar tas gladligen emot! M-Power The Ultimate Driving Machine! | |
|
Hur stora barn och hur stora väskor har de (tex hockey eller blockflöjt)? för 20-50kSEK krävs lite undersöknig för att hitta en bra bil - men 3 (E46) eller ev 1 serien (med liten motor) borde väl rymmas i budget. Du har nog svårt att få in en Xmodel i din budget. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
Barnen är 0,8 och 4 år! Vi har redan en kombi. Några modeller att undvika? M-Power The Ultimate Driving Machine! |
|
|
Automatlådan som hör till dieselsexan i E46, E39 och E53 är inte helt hundra vad jag har hört men generellt är det stabila bilar. Du bör hitta en fräsch 330Xi Touring inom din budget och de är en rolig och smidig kamrat med fyrhjulsdrift för att tackla snön, lagom med utrymmen för en familj (åtminstone med en Passat som komplement) och rimliga driftkostnader. //Bjersér |
|
|
Hej! 330xi är kanske inte dumt! Får fortsätta leta! M-Power The Ultimate Driving Machine! |
|
|
Lite kul är det för en person född i Norrland att läsa att du bor i Östergötland och att det därmed är lika med snö... Det kan ju inte vara större problem än att du tar dig fram med valfri bil så länge du har fräscha däck. Alltså, begränsa dig inte till fyrhjulsdrift om du inte helt fastnat för det. Då krymper ditt urval rejält. Bättre är det att vara öppen för så många modeller som möjligt för det ökar dina chanser att hitta ett fint och välbevarat exemplar. Jag skulle kolla efter en E46 med sexa. __________ Mvh Grelle |
|
|
Grelle: Tack för att du delar med dina tankar. Har absolut inga problem att köra bhd bil. Har ju haft 4 bmw utan X-drive! Jag letar oxå men störata problemet är ju budgeten :-/ M-Power The Ultimate Driving Machine! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.