|
|
|
|---|---|
|
Vi har en spricka i det ena strålkastarglaset på vår E90 och lite fukt i det andra. Jag har försökt läsa mig till vilken typ av strålkastare som sitter på vår bil, har även kikat på BMWVIN för att se vilken utrustning bilen har men känner mig fortfarande inte 100 på vad vi har då jag förstår att det kan bli väldigt krångligt om jag skaffar fel vid eventuellt köp på Ebay eller annat. Bilen är en -07 och jag vet att vi har Xenonljus med original angel eyes. Vet däremot inte om vi har kurvljus eller motorstyrda strålkastare? (Det ser ut som två projektorljus) När jag knappar in regnr på mekonomen och kikar så hittar jag åtta olika modeller att välja på. Hur vet jag vilka jag skall ha? Kan ju eventuellt vara billigare att skaffa någon eftermarknadsprodukt men jag vill inte att det blir något problem vid besiktning och önskar inte heller dra om några kablar eller liknande utan är mer ute efter plug n play =) Någon som kan ge mig råd på hur jag skall gå tillväga? Mycket tacksam för ev hjälp. | |
|
Har du provat denna sida? Knappa bara in de sju sista numren och bokstäverna i chassinumret på raden... |
|
|
Oj, glömde länken... :-/ Länk |
|
|
Såg att länken ledde till "fel" sida. Prova denna istället: Länk |
|
| Hade samma bekymmer när jag skulle köpa utbytesglas till svärfars e46. Beställde tillslut hos schmiedmann i Kungsbacka. Skillnaden mellan ebay o schmiedmann när jag räknade in frakt och tätningslist blev så liten att valet blev enkelt. Mitt förslag är att du ringer dom så får du ett pris på garanterat rätt produkt. | |
| Ok! Tack för tipset! Jag kontaktar dem och ser vad det landar på. | |
|
520iA: Tack för sidan, jag ser bara inte var jag hittar vad min egna bil har? När man knappar in Chassinr så kommer alla delar som passar bilmodellen upp. Kan jag även se någon lista med exakt utrustning för just min bil? Tack |
|
|
Här borde du kunna få upp all utrustning på din bil: Länk Samma sak där: De sista sju numren i chassinumret... |
|
|
Tack så mycket för alla tips. Jag har enligt sidan Xenon ljus, det står däremot inget om motorstyrda strålkastare eller liknande vilket vara de enda originalljusen som finns att köpa med Xenon ljus. Hittar inte heller något om kurvljus, antar att jag inte har något av dessa då? |
|
|
En uppdatering: Efter visst undersökningsarbete så verkar det inte som att det är någon spricka i strålkastaren utan som att bakstycket/locket bakom strålkastaren inte håller tätt. Jag tänkte nu försöka få den torr och utan fukt för att sedan täta så gott det går. Jag behöver dock byta ut den lampa som lyser upp ringarna och tänkte då passa på att uppdatera till något ljusare/vitare belysning av dessa. Har någon erfarenhet av vilka lampor man kan byta till för att få ett vitare ljus? Hittade de här på Ebay, kan det passa på min bil? Länk |
|
|
De passar om du inte har en face-lift, dvs tillverkad efter juni -07. Annars finns det ju lite starkare varianter också, t.ex denna på 20 watt. Länk Har själv 20 watt LED i angel eyes och det lyser absolut inte för starkt... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.