AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.602

Byta standard elstol mot sportstol med minne E46 330i - 2001?

ke
17
kepon
E34 525 -92
E34 540ia - 94
Hej!

Tänkte kolla om det är någon här på autopower som har gjort detta byte, eller tror att det är möjligt att göra det.
Det är så att jag har för nuvarande standardstolen men elstyrning, alltså endast fram,bak,upp och ner reglering på stolen. Samt att den är väldigt platt och oskön.
Jag skulle därför vilja byta mot den lite mer skålade sportstolen med tilt, som det brukar vara minne till.
Är det möjligt att göra detta byte? Kommer mina kablar att passa samt hålen i chassit?

All hjälp och teorier om detta är möjligt uppskattas! Bryr mig inte om minnesfunktionen funkar eller ej så länge det går att justera den rätt.

Mvh
Visa användare
49
Bmw-Perra
520D M-sport F11
Hej kepon! Jag hade inga elstolar i min e34 men skruvade ur dem och stoppade dit M5:ans elstyrda stolar med minne samt elmanövrerade nackstöd. kabelhärvan låg i mitt fall redo under golvmattan i en skarv under stolen med alla nödvändiga kontakter, bara att plugga i :) Även minnet i stolarna fungerade! Detta har att göra med att det är samma kabelhärva oavsett utrustningsnivå i bilen. Kan inte se varför det skulle vara annorlunda i e46:an? Se bara till att de nya kommer från en likadan modell (coupé/cab/sedan) som du har så ska det inte vara några bekymmer.

Mvh Perra

Visa användare
49
Bmw-Perra
520D M-sport F11
Jag skrev visst e46 ist för e36, men jag tror detta gäller de allra flesta serier.
st
480
steifan
BMW 325i M-Sport -06
BMW 323Ci -00
Volvo 740 GLT 16V -88
Audi A3 Sportback 2,0 TDI Quattro -10
Om tråden gäller E36 så kanske det inte är så relevant men jag bytte elstyrda standardstolar i min 323Ci E46 till elstyrda sportstolar med minne. Det var bara plug & play :)

ke
17
kepon
E34 525 -92
E34 540ia - 94
Tack för båda era svar!

Det är en e46 2001, 330i det gäller och tänker ta stolar från en sedan vilket jag har :)
Och om du redan har gjort den steifan så borde det ju funka på min med!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.