|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har sökt lite på forumet för att slippa ta upp samma problem igen men hittade inte riktigt mitt problem. Jag har en BMW 323 e46. Första gången problemet uppenbarade sig var när det va en liten håla i vägen så det dunkade till i bilen. Då tändes motorlampan och det började mullra och bilen blev slö. Jag stannade och stängde av motorn. När jag sen startade igen så va motorlampan släckt och inget muller och bilen gick som vanligt. Sen efter det så har motorlampan tänts och släkts då och då med tillhörande muller och effekttapp. Verkstaden hittade inget fel när de felsökte bilen. Nu är motorlampan alltid tänd men mullret kommer och går under körning. Någon som har någon aning vad det kan va? | |
| Slut på katalysator/dålig avgassystem? | |
|
1-2 cylindrar som stänger ner, spridare, stift? Motorn går in i nödkörning, gula lampan tänds. Det blir helt annat ljud osv vid dessa tillfällen, bara en tanke.. Känns den inte kraftlös när lampan är tänd? FP |
|
|
Om motorlampan tänds borde du ha någon felkod. Konstigt att verkstaden inte hittade någon, även om motorlampan inte var tänd borde den legat kvar i systemet om den inte raderats. Nu chansar jag bara men det kan vara en kontant till trottelhuset som glappar. Jag hade samma problem i vintras. Då fick jag felkod på något med trotteln, minns ej exakt vad den sa. Lite knepigt att göra rent, man får ta bort lite bälgar och sådant för att komma åt kontakten. Tar några timmar om man kan skruva lite själv. |
|
| Jo bilen blir kraftlös när det börjar mullra | |
|
Vad är det för verkstad och hur felsökte de och med vad? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.