|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är helt ny på både forum och som BMW ägare. Har ett problem där bilen går när man landsvägskör så ligger bilen och svajar på varvtalen Men när jag slänger i sport växel åt sidan växlar bilen ner och varvtalet höjs & stabiliseras. Det svajar ungefär 500rpm. Ganska tråkigt. Har googlat utan vidare resultat, nu vänder jag mig hit. | |
|
Det är växellådan som är problemet momentomvandlaren slirar på lockuplamellen det är ett mycket känt problem på bmw, jag har samma på min den började svaja när den gått 16 tusen mil har nu gått 29 tusen. Det är byte av momentomvandlare som gäller. |
|
| Ok, tack nu fick jag lite mer kött på benen, läste om folk som bytt olja och filter i lådan, kan det vara en första start eller är det riva lådan och lägga tusenlappar som gäller? Nått som har en ungefärlig prisuppgift? | |
|
Hej! Här är en tråd om liknande problem Länk Har även läst här på forumet om liknande problem (tror jag) där byte av bränslefilter med givare hade inverkan - hittar tyvärr inte tråden :-(. Mvh/Saij |
|
|
Bränsle filter hjälper då inte på min, om du vill veta ca priset hos BMW så tar dom ca 30 tusen för att byta momentomvandlare och någonstans 55 tusen för lådbyte. STM www.stmab.se tar ca 29 för en byteslåda sen montering och olja på det. Om du åker till Tyskland går det att komma undan lite billigare. |
|
|
Byt convertern.. Vanligt fel på 535D pre-lci.. Tror mer eller mindre ALLA pre-lci 535d har någon gång fått sin converter utbytt. :( _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) |
|
|
Har sett utbytes momentomvandlare på ebay för ca 6000:- om jag kommer ihåg rätt. Sen tillkommer olja,filter och själva bytet. Sök på eBay.de "Drehmomentwandler BMW 535d" så hittar du. _-*-_*_-*-_*_-*-_ Lennart |
|
| Ok, tack nu fick jag lite mer kött på benen, läste om folk som bytt olja och filter i lådan, kan det vara en första start eller är det riva lådan och lägga tusenlappar som gäller? Nått som har en ungefärlig prisuppgift? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.