|
|
|
|---|---|
|
Hitta denna på blocket Länk Så nu undrar jag mest om någon på forumet har mera info om bilen, 5st ägare sen 2007. Nått fel borde det vara på bilen. | |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
ingen info om just den bilen, men det var konstig nivå på den. låg i fram, hög i bak. |
|
Ja men det är förmodligen bara stötdämparna, ingen edc på denna så det är en smal sak att åtgärda. Tycker dock att priset är ganska högt med tanke på ålder och skick. Ska bli intressant att se om ews och ike stämmer. Jag gissar på att den är mätarskruvad :) |
|
|
Klart den är skruvad :) Gostuk skulle jag säga, ett par rejäla fälgar och däck som fyller ut ordentligt så har man rätt attityd! |
|
|
Att den är så låg fram beror på fjädrarna. Det är ju vanligt med brustna framfjädrar på E38, och billigaste nya fjädrarna att få tag på brukar vara 2 st sänkfjädrar. Så det sitter antagligen 40mm sänkfjädrar fram (testade det på min förra E38 och det såg ungefär lika dant ut) Den firman ger den typiska vimelhandlarkänslan, var där och tittade på en Passat förra året. Jag skulle göra en noggrann koll av bilen innan köp där. |
|
|
Ett "fel" för många kan väl vara fasta kostnader? Dryga 700:-/mån i skatt och så försäkring på det. Jag hade en Alpina D10 och det var 1600:-/mån för den. //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.