|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har en bmw 335 2011 som indikerade att motorn var varm, sen sa den typ nåt att kör försiktigt. Samtidigt gick det inte gasa. Den bara dog. Kort därefter sa den motor överhettad. Stannade direkt och slog av motorn. Såg inge konstigt, enligt tempmätaren så var den inte varm. Direkt efter så gick den starta igen och meddelandet var borta. Någon aning vad det kan vara? Mvh kenneth. | |
| Vattenpumpen! Kolla felkoder. Min gjorde likadant i början på sommaren... | |
| Sen är det oljetempmätare på bilen så vattentemperaturen kan vara för hög. | |
|
Tack för snabbt svar. Åkte du på att byta hela pumpen? Vad kostar det ungefär? Känns surt när bilen endast gått 4000 mil. |
|
|
9200kr inkl felsökning och elektrisk termostat. Detta på BMW i Halmstad. Men kolla felkoder först. Din bil är ju nyare men tyvärr verkar detta kunna hända lite när som helst. Min bil triggade felkoderna: 2E81 och 2E82 |
|
| FYI, var vattenpumpen för mig med! | |
|
thompathepilot omfattades skadan ej av motorgaranti(maskinförsäkringen)? |
|
|
Min bil är en - 09 som gått mer än 10000mil som jag tror gränsen på min försäkring ligger på. Men trådskaparens bil borde ju gå på maskinskadeförsäkring. 4000mil och tre år. ☺ |
|
|
Jag kunde ta det på försäkringen. En liten tröst iaf! |
|
|
kenneth85 hur gick d då? fick du betala? försäkringen tog den skadan? |
|
|
Byte av vattenpump samt termostat+jobb gick på försäkringen. Jag åkte på en självrisk på 2000. Annars skulle det blivit 9000-10000 kr. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.