|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Är det någon som vet ngt om den här BMW M3 e92 Reg nr. LJL 097 Mvh | |
|
Jag ägde den, sålde tillbaka den till bilfirman jag köpte den av för ett par veckor sedan. Köpte den förra oktober trodde jag det var, gjorde då en Ditec-behandling samt service och AC-påfyllnad på Lunds bil i Varberg (ca 350 mil sedan). I våras bytte jag bromsvätska. Stod hela vintern i varmgarage, med lite varmkörning på gatan för att cirkulera vätskor och motionera AC.n. Allt funkar bra i bilen, M-sportknappen i nuvarande konfiguration gör underverk för bilen! Sålde den då jag ska bli pappa vid årsskiftet, och att hornen växte ut ur huvudet på mig. 230 km/h på väg till jobbet är inte ok. Tja, finns inte så mycket mer att säga, fantastisk bil, se till att plånboken inte ekar tom bara, då det kostar en slant att äga den och den älskar bensin. Jacob som säljer den är en seriös och bra bilhandlare enligt min uppfattning. Hör av dig om du har fler frågor. Jag har 10 liter TWS 10w60 i garaget som jag kan sälja för ca en tusing. |
|
|
Jag har också ägt den :) Körde den över en sommar i princip bara. Ingen bankörning eller börnande på parkeringar. Körde, tankade och tvättade i princip, tror jag körde den i regn en gång annars så var den parkerad i garaget. Enda jag hade strul med var en mindre pyspunka på vänster bakdäck som lagades på den lokala däckverkstan. Dom däcken kanske är utbytta nu tom? Precis som freddalf ovan säger så är det en fantastiskt fin M3 med grymt mycket utrustning :) Rätt färg, rätt utrustning, sv-såld, lågt miltal - bara slå till! |
|
|
Ok, tackar för infon. Såg att du hade problem med adaptiva kurvljus på den bilen freddalf, löste det sig? Det låter ju riktigt bra, tackar :) |
|
|
Japp, behövde bara ladda batteriet, var väl lite trött i vintras. Nu funkar det bra. /Fredrik |
|
| LJL 097 övervärderat.... | |
| Tomaz73. hur tänkte du då? | |
|
Jag tycker den ligger bra till prismässigt. Hade jag varit på jakt hade jag köpt den! |
|
|
rawsezx Enligt vissa sajter, min bedömning och en bekant som arbetar med bilar. Den borde ligga under 300, 6år gammal bil... |
|
Ja 153 Mercedes C63 AMG kombi 2011
BMW M3 E46 "CSL" ESS 2002 BMW 320d x-drive M-Sport E91 2010 |
Idag hämtade biderman sin nya bil. Jag hoppas han kommer att trivas med den. Lycka till önskar jag som säljare. Med vänlig hälsning, Jakob, Autotrend i Varberg AB |
| Grattis till inköpet! (Och försäljningen) skulle du ångra dig kan du ju alltid sälja den till tomaz för under 300k | |
|
Birerman: grattis till den nya bilen, d viktigaste e att DU tycker den e värt de pengarna rawsezx: den e för gammal enligt mig |
|
|
För gammal :) Du kör ju "samma modell", är skicket bra på M3an så ser du ju ingen skillnad på åldern mer än på pappret, skulle inte bli förvånad om M3an är fräschare utan att ha sett din. |
|
|
Tack för en bra affär och trevligt bemötande Jakob. Är riktigt nöjd med bilen :) |
|
|
Phoenix M3 Gud vad alla har förutfattade meningar här inne! Tomaz kanske tycker att sin egna kärra är för gammal också!? :-) |
|
| d jag menade var att den är för gammal för d priset, se de tidigare inläggen... | |
|
Phoenix M3 du skrev: Du kör ju "samma modell", är skicket bra på M3an så ser du ju ingen skillnad på åldern mer än på pappret, skulle inte bli förvånad om M3an är fräschare utan att ha sett din. d finns många skillnader lågt att uttala dig om skicket på min lr annans bil utan ha sett den |
|
|
Jag skrev inte att den är fräschare men skulle inte bli förvånad då entusiastbilar oftast har en högre puts än bruksbilar och har en tendens att vårdas mer men jag har ingen som helst fakta eller belägg för min kommentar. Din är säkert jättefin, men jag måste ändå få fråga varför du ratar en bil pga åldern? En 08-13 är ju i stort sett identiska, skicket är ju det som avgör för de flesta, inte åldern. Köper du hellre en 2013 som är ful i skicket eller väljer du inte hellre en 2008 som är mint? Jag menade absolut inte att vara otrevlig. Med vänlig hälsning, Filip |
|
|
ratar ej en bil för ålder!!!!! däremot priset för den årsmodell var enligt mig fel, inget annat. e ej E93 en entusiastbil?????????? d finns 2 andra bilar på uppfarten hemma hos oss...., d e ju d jag säger, var försiktig med dina uttalanden när du ej vet allt varken kring mig lr mina bilar d klart skicket e betydelsefullt men även priset, priset e nog viktigast när jag tänker efter, skicket kan du alltid förbättra, priset kan du ej, lr??? |
|
|
Priset går väl pruta på? Skicket går putsa på :) Enligt mig var priset rätt men jag är inte känd för att vara snål. Du skrev dock att den var för gammal för dig :) Sorry men visste inte att 335or användes som entusiastbilar, tji fick jag :) Trevlig kväll Tomaz |
|
|
verkar som att du ej har koll på att E93 e en CABRIO.... trevlig kväll själv |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.