|
|
|
|---|---|
|
Har en f11 (uttagen i februari 2013) som på grund av utlandsvistelser inte har blivit så mycket körd. Bara lite drygt 800 mil hittills. Men när den väl har körts har det nästan uteslutande varit fråga om längre resor på omkr. 50 mil i taget. Frågor: 1. Bör man byta olja på den som särskild åtgärd? Det är ju ganska långt kvar till första ordinarie service. 2. Bilen har nu stått still i sju veckor. När jag kom ner till den i går märkte jag att fjädringen hade säckat ihop lite baktill. Bilen hade alltså satt sig lite på bakhasorna. Innebär detta att luftfjädringen läcker eller att det är något fel på nivåregleringen? Eller är det normalt efter så många veckors stillastående? När bilen startades gick fjädringen upp i normalt läge och stannade där, i alla fall under körningen och fram till tio minuter därefter. | |
|
Vilken motor ? 1: Byt olja en gång per år. 2: Det är ett normalt beteende vad jag förstår. /Janne |
|
|
1. Första ordinarie service ska ske senast efter 2 år, dvs i feb 2015. Jag hade gjort service då, enligt plan. 2. Låter eventuellt lite suspekt. Har inte haft min F11 stående så länge, men efter 2v sjunker den inte märkbart i alla fall. |
|
| Relevant fråga, Janne. Det är en 520d. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.