|
|
|
|---|---|
|
Min 361 från 89 är mycket välskött och dokumenterad. Kamremmen är bytt för drygt 1000 mil sedan på Paulssons i Hbg. Bilen går kalas men efter ha läst några inlägg om "traktor"ljud så kan jag identifiera detta med min bil. Behöver kammen bytas igen redan? En annan sak är att från höger bak så låter ett metalliskt ljud. Kan detta vara hjullagret? Den är besiktigad för 1 vecka sedan u.a. Hjälp. | |
|
Det metalliska ljudet kanske är en anliggande broms..? www.malte-racing.com |
|
| Ja, det är vad jag trott också. Den drar inte åt något håll när jag bromsar och jag har gjort en del hårda inbromsningar för att se om det är rost. | |
|
Traktorljud, menar du knackande/tickande ljud eller volvoljud (fläkt)? Och det metalliska ljudet, hur låter det, när låter det, hur länge har det låtit.... /Kristian |
|
|
Jufsa runt lite med bromsskölden & se om det trillar ut ngt. Jag fick in en liten sten där (ca 2x3 mm), och det lät som om f*n själv hade hoppat in i navet. /JOP |
|
|
Nja, det tickar inte. Låter mer som en "nyare" diesel. Den låter så även när den är varm. Den ryckiga gången är hela tiden då jag varvar den långsamt i låg växel. Drar jag på rejält så märks det inte. Den "hostar" inte, ej heller något konstigt ljud. Inte så märkant, märker det nog bara om man kör och inte åker bredvid. Om jag nu sak byta stift, kvittar det vilka man köper? |
|
|
Vilket märke man köper är upp till var och ens tycke o smak... men köp stift som är avsedda för motorn! /Kristian |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.