|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| 0.68 långkörning 25 mil(turoretur) med 330 e46 -02! Väldigt lugn körning, ingen urvarning eller liknande. Marschfarten var mellan 110-120 i 20 mil, resterande 5 var grusväg i 60-80 kmh! | |
|
Köp inte 325 med M54 om du vill snålköra - normalt kring litern blandad körning och långsträcka man kan få ner den udner 0,8 om det inte är för mcyket motorväg. En hal vinterdag då jag snittade 70-80 längre sträcka var den och nosade på 0,7 någonting. Enligt momentanmätaren på bilen(och helt i linje med förväntningarna) drar den minst vid cirka 70 km/h på 5:an. Men jag har inte köpt bilen pga dess bränsleekonomi - till jobbet cyklar jag oftast och kör jag vill jag njuta av motorn och körningen och ha kraft då den behövs. Men vi har olika behov och önskemål. Ska du snåla är väl liten turbo-diesel som är receptet. /Patrik, som uppskattar körglädje och tar smällen i plånboken vid macken /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
De två långkörningar som jag kört med cabben (325) i år så har den legat på 074-0.77 vilket jag tycker är helt OK ligger på 0.95 med lite mera aktiv blandad körning. Cabben är ju ganska tung men sedan påverkar ju däcksval och dimension en hel del också. Men som Patrik ovan så spelar det ingen roll, bara att tanka och se glad ut :) ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Tack för all imput gubbar! Var och testkörde en 323a här i borås igår, jävlar vilken skithög till bil.... Ratten var sne när jag körde rakt Rosbubblor på framskärmen Dåliga rostlagningar över hela bilen Lacksläpp på taket Klonkande bakaxel när man växlade 3 till 4an Centrallåset kunde visst låsa sig när det kände för det Osv Tycket synd om personen som köper den skrothögen för 28000.... Får leta vidare efter ett exemplar som är "gubb" kört! |
|
| Jag är nästan "gubbe"... ;-) | |
| Jag zig jag tror nästan att jag kan ana att din 330 är utanför min prisram =) | |
|
Beror på hur stor ramen är ;-) Men visst, med tanke på skick har jag ingen lust att skänka bort den... |
|
|
Rekommenderar ni att köpa en dyrare med 143hk eller är det ingen större skillnad mot 118hk ? Eller är det bara utseendet som är det stora ? Vet att det finns xenon till den nyare. |
|
| Den tidigare 118 hästaren verkar mer driftsäker än den senare på 143 hk, som kan ha problem med kamkedjan och det mer avancerade Valvetronic systemet som också verkar kunna ställa till det | |
| Okej de va som attan, då lägger jag inga extrapengar på den senare modellen =) | |
|
Kungälv - Östersund 0,64 med en 328i, lite sportig körning var det på vägen också. Var ju tvungen att svänga inom Edsbyn och Knåda sport för lite fika och handla lite Husqvarna delar. Den förlorade tiden fick köras in lite. Bytte bakaxelklumpen så den varvar ca: 500 varv mindre nu än tidigare. Snittförbrukningen ligger på runt 0,8 med många korta körningar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.