AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
8.513

Skillnad 6UH Traffic Information vs 6AM Realtime Traffic Information i F25 X3 LCI - 2015?

Jag har Navigationssystem Professional i min X3 LCI och där ingick 6UH Traffic Information. Förstår dock inte skillnaden mellan 6UH och 6AM. Någon som vet?

Tack
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
6UH ger dig en enklare version av lokalbaserad trafikinformation ("väg avstängd")

6AM ger dig "Advanced Real Time Traffic Information", som visar områdesinformation, exempelvis blir vägarna röd-, gul- eller gönmarkerade baserade på trafiksituationen.

Lite BMW-info: Länk

Bra diskussion och bra länkar på Bimmerpost:
Länk

----
BMW CS/SC #6212
Tack. Då förstår jag lite bättre. Undrar om man kan lägga till 6AM eftersom jag verkar ha all hårdvara på plats?
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Som eftermontering? Tja, det borde väl gå? När det installeras så gäller det ju "bara" i tre år så jag antar att det är fråga om någon mjukvaruliknande ominitiering som inte kräver någon ytterligare hårdvara.

----
BMW CS/SC #6212
Är det någon som har erfarenhet av att eftermontera 6AM Advanced Realtime traffic information? Är så lat så jag inte har frågat BMW ännu :-)

Tack
XC
470
XC60
Rishög
Tidigare
F11 530d xDrive -14 LCI
F11 520d xDrive -14 LCI
F11 525d xDrive -12
I Tyskland kan man "eftermontera" flera av dessa abonnemangstjänster via den nyligen öppnade ConnectedDrive store. Vet dock inte när denna öppnar i Sverige, men ÅF borde kunna aktivera funktionen också.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.