|
|
|
|---|---|
|
Jag har Navigationssystem Professional i min X3 LCI och där ingick 6UH Traffic Information. Förstår dock inte skillnaden mellan 6UH och 6AM. Någon som vet? Tack | |
|
6UH ger dig en enklare version av lokalbaserad trafikinformation ("väg avstängd") 6AM ger dig "Advanced Real Time Traffic Information", som visar områdesinformation, exempelvis blir vägarna röd-, gul- eller gönmarkerade baserade på trafiksituationen. Lite BMW-info: Länk Bra diskussion och bra länkar på Bimmerpost: Länk ---- BMW CS/SC #6212 |
|
| Tack. Då förstår jag lite bättre. Undrar om man kan lägga till 6AM eftersom jag verkar ha all hårdvara på plats? | |
|
Som eftermontering? Tja, det borde väl gå? När det installeras så gäller det ju "bara" i tre år så jag antar att det är fråga om någon mjukvaruliknande ominitiering som inte kräver någon ytterligare hårdvara. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
Är det någon som har erfarenhet av att eftermontera 6AM Advanced Realtime traffic information? Är så lat så jag inte har frågat BMW ännu :-) Tack |
|
| I Tyskland kan man "eftermontera" flera av dessa abonnemangstjänster via den nyligen öppnade ConnectedDrive store. Vet dock inte när denna öppnar i Sverige, men ÅF borde kunna aktivera funktionen också. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.