|
|
|
|---|---|
snyggve |
Jag undrar om någon har haft samma problem som jag, och vad det kan vara för fel. Bilen smårycker när man varvar runt 1500-2000rpm. Likaså när man trycker gasen i botten så känns det som den kommer etappvis (ryckigt) efter ca 5000rpm går den som den ska. O.B.S har inte acn på. |
snyggve |
Glömde säga att det är en bmw 325 -95 |
|
Hade samma problem med min 320 -92. Lämnade in den på felsökning men de hittade ingenting. Verkstadskillen sa att vad man då brukar göra först är att byta stiften, så det gjordes och sen dessa har jag inte haft några problem. mvh Larsa |
|
| Samma sak med min gamla 316 från 89. Jag varvar ut den sakta och metodiskt i tex 2:an och då känns det precis som om man kör på en guppig väg, dvs den drar ojämnt. Inget konstigt låter från motorn. När jag läser att det kan vara stiften så kan det nog stämma här med. Den har nämligen varit lite grinig när jag startat den ibland, måste vrida om nyckeln helt bak, vänta en sekund och sedan starta den igen. Kan det vara en loppa på stiften? | |
snyggve |
Har precis bytt stiften men den ryckiga gången är kvar. Kan det inte vara soppafiltret eller skit i spridarna tex. |
snyggve |
Har precis bytt stiften men den ryckiga gången är kvar. Kan det inte vara soppafiltret eller skit i spridarna tex. |
|
Kan även vara fördelaren... /Kristian |
|
|
Kan kanske vara tändmodulerna, bara en gissning... Kostar f.ö ca 500:- / st. Så en felsökning hos någon med denna apparatur kanske kan vara bra att göra på en gång (istället för att byta alla i förhoppning om förbättrat resultat).. :-) "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
|
Har samma problem som du beskriver snyggve,bytte stiften idag till bosch super 4 men bilen går ändå lite svajigt vid fullt gaspådrag,men om jag drar jämnt så går den som en klocka????har även kört en diagnostik på polarens verkstad men hittade inga felkoder...har du nollställt luftgivaren? bryt minus polen på batteriet i ca1-2 min starta sedan bilen och låt den gå på tomgång utan att röra gasen i ca 1-2 minuter då får den nya värden då luftgivaren ej uppdaterar sig,viktigt när man har bytt luftfilter. |
|
snyggve |
Var iväg och kollade lamdasonden, den gav rätt inpulser. Bilen rycker fortfarande vad kan det vara för fel, någon som har något bra förslag? M.V.H. snyggve. |
|
På min förra bil, 328i touring -96 så bytte jag tempgivaren till insprutning/mätare, då försvann ryckningarna! Prova och mät upp din gamla givaren mot en ny och se ifall ohm-talet skiljer... Lycka till, tobbe |
|
| jag har samma problem fast mäst markbart när man motorbromsa och varv talet runt 1500 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.