AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
9.804

Mina erfarenheter av M Performance Power kit F11 520d - 2011!

G.
39
G.Gecko
Beställt 520DA Xdrive-14
Hej!

Jag hade lite frågor om detta innan jag monterade och fick lite spridda svar så jag tänkte berätta om detta ifall det är fler som undrar. Fick kitet monterat idag till det totala priset 9900 inkl moms, imorgon ska bilen besiktas hos Opus i Örebro, detta ska kosta 800,-, vilket gör en total på 10700 för allt! (Visst är jag bra på matte...) Har hittills inte hört någon annan komma undan så billigt för ett originalkit.

Prestandan då? Enligt de testacc jag gjort mellan 90-120 så kapas tiden med drygt en halv sekund, har inte testat 0-100 då jag inte kör så mycket stpoljus-grand Prix längre...

Återkommer med mer kommentarer längre fram om det är intressant.

e3
336
e39520it
520dT -14
Roligt!
Kommentarer längre fram är absolut intressant!
Transocean
Hej, hur gick det med PPK, blev det nån POWER, och fick du byta konvertern? Vem gjorde jobbet?
No
361
NordicX
BMW X3 2,5i -05
Volvo 142 DL-74
Hej, kan du inte klocka den mellan 80-120? Det är ett spann som även tillverkaren anger siffror på. Gärna 80-150 också då det är lättare att se skillnad i ett större intervall.
Bm
4
Bmwpower7
750i xdrive 2010 M-performance
Hade vart bra att veta vart du köpte dem någonstans! Skicka oss sidan dit så vi kan kolla också!
G.
39
G.Gecko
Beställt 520DA Xdrive-14
Hej!

Har inte varit inloggad här på länge, har inte gjort några fler test, men ska kanske göra det nu....Var jag köpte det är ingen hemlighet. Det var på Carlsson Bil i Örebro (den lokala BMW-handlaren)Det var även de som monterade kitet. Det var en kampanj som de körde under en period och det gällde just min bilmodell. Efter att ha haft det en bra stund så måste jag säga att det var värt pengarna, just vid omkörningar så är det en märkbar skillnad.

Vet inte vad PPK är och vet inte heller vad som menas med konvertern?

Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
PPK är BMW's trimning, Power Performance Kit.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.