|
|
|
|---|---|
|
Köpte ett sänknings kit med dämpare å fjädrar till min bil och de stod att de skulle passa precis min modell. men kolvstången på framdämparna är 1mm tjockare än org så fjäderbenslagret och de andra passar inte på stången så ja får inte dit de..? Har detta bara hänt för mig? Bil: e45 525i 1994 sedan | |
| Vad säger säljaren? | |
|
EDIT: Den är tillomed 2mm tjockare än org.. Har mailat säljaren så de lär väl ta sin tid innan han svarar |
|
|
Enligt vad jag har läst mig till kan E34 ha 14 eller 16mm stång (gänga). Kan det vara så att din bil har 14mm? Om så bör det gå att byta till 16mm fjäderbenslager. mvh/ Anders |
|
| Det stämmer, min har 14mm. De du sa nu hjälpte enormt! tack så mycket! Ska fara förbi hos några handlare å försöka få tag i 16mm fjäderbenslager! | |
| men hur ska jag kunna fixa lagret som är 16mm när bilens uppgifter skickar mig till 14? ja måste ju ta reda på vilken modell och årsmodell som hade just 16.. | |
|
Länk bidrar med lite info. mvh/ Anders |
|
|
tack så hemskt mycket! nu har jag ett artickelnummer att gå efter. har försökt googla mig fram men hittar ingenting om bakdämparna, för de borde ju vara samma fel där? så ja lär ju behöva nya fjäderbenslager bak oxå..? |
|
|
Det var så lite så ;-) Inte alls säkert att det skiljer bak. Sök på Länk och/eller Länk Med lite tur får medlem "BMW-slangen" syn på denna tråd, han brukar kunna dessa bilar utan och innan. mvh/ Anders |
|
| haha ska försöka hitta! vi får väl ropa på bmw-slangen ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.