|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Nu är det så att jag har problem med bilen. Jag kommer inte in i den, det går varken att låsa upp den med dosan eller med nyckeln i hålet! Är det någon som har varit med om samma problem som kanske råkar ha en lösning eller vet vad det kan vara för fel? Skulle vara kul att komma in i bilen utan att behöva krossa någon ruta. Tacksam för svar! | |
|
Rågade ut för samma med min gamla 318 touring -02. Fjärren hade sedan länge lagt av så vi använde nyckeln.. Plötsligt en dag så bara snurrar låskolven i låset och vi kommer inte in i bilen.. Frågade runt överallt, ingen hade någon lösning så det blev att knacka en ruta och åka till skroten och få den bytt.. Valde att smälla vänster fram, då den dörrsidan ändå skulle bort för att kunna byta låskolv. ///Micke |
|
|
Har du vridit nyckeln förbi det normala "stoppet" ända till "dead-lock-läget"? Det är ett rätt hårt motstånd för att vrida förbi det normala stoppet! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Var med om liknande på en Renault för flera år sen. Då låset i dörren vanligtvis inte användes så gick det inte att vrida om nyckeln. Lite låsolja och lite vridande försiktigt fram och tillbaks funkade. Troligen stelnar gammalt låsfett när dessa lås aldrig får röra på sig. /G |
|
| Batteritorsk i bilen som gör att fjärrlåset inte fungerar? Hissa isåfall upp bilen å lägg på startkablar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.