|
|
|
|---|---|
|
Fick erbjudande om SBM Väghjälp Plus, är det något att ha? Har haft Falck tidigare, men sagt upp det på grund av att de tog bort den billigare försäkringen som saknade hyrbil. | |
|
BMW Mobile Care ingår kostnadsfritt i 5 år från första ibruktagande. SBM har fått sådär kritik: Länk |
|
| Kritiken mot SBM verkar ju mestadels vara folk som är sura för att det inte går att teckna till en gammal bil, säger kanske inte så mycket om hur bra själva försäkringen funkar. | |
|
Du har ju redan räddningsskydd i halvförsäkringen. Visserligen en något högre självrisk men hur många gånger har du behövt bärgning? ------- //Lövet |
|
|
Hej, Jag hade Falcks räddning på vår Toyota LC. "Vi hjälper dig, när du råkar ut för missöden, bla bla... Så gav generatorn upp en lördagseftermiddag i Danmark på väg hem från shopping i Tyskland. Fyra personer. Släp på bilen. Ringa Falck, alltså. "Nä, släpet ingår inte." Men den trevlige bärgaren, som kom rätt snart, gjorde inte någon sak av det. Men vart skulle vi ta vägen? Toyota stängt, naturligtvis. Stå med bil och släp i ett industriområde hela helgen kändes inte som något alternativ. Besked från Falck Sverige dröjde. Och dröjde. Hyrbil? "Ni kan bara få den minsta sorten och ni måste hämta den själva på Kastrup", 10 mil bort. - "Tågbiljett får kosta max 600 kr/person." Detta var en starkt förkortad redogörelse. Jag behöver numera bara höra "Falck" nämnas för att få en adrenalinkick. "Vi hjälper er...". Sällan! (Hur allt slutade, kan jag berätta om senare, ifall det önskas. :-)) Slutsats: Som andreas_lofgren, säger, stå för risken själv. Självrisken kan man dessutom få betalt för på flera sätt också. Många medlemskap erbjuder det. /Lennart |
|
|
Återigen, BMW Mobile Care ingår kostnadsfritt i 5 år från första ibruktagande. Helt fri assistans utan självrisk och kostnadsfri lånebil, taxi samt hotellövernattning. Varför skulle man betala för något annat, när assistansen från BMW ingår utan kostnad? Den kan även förlängas efter 5år mot en mindre summa om man nu skulle vilja det. |
|
|
Hur fungerar BMW Mobile Care ? Har jag det på min F10 då,eftersom den är 4år gammal |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.