|
|
|
|---|---|
|
Hejsan gott folk ! Jag hade en jäkla diskussion med brorsan om just vilken bil är snabbare i starten, toppfart, komfort ja typ allt värdet på dessa, blev lite tjafs om just detta jag själv äger audi numera och brorsan bmw:n, så jag skulle vilja få ett korrekt svar av er som jag nyss nämnde, vore tacksam så jag får ett slut med min lillebror finns säkert folk här inne som har bra koll :) Bara in med svar | |
| OBS glömde nämna att vi har inte testat nått race då en av bilen är utomlands! | |
| Sprinten till 100 vinner BMW, komfort är väl lite mer subjektivt, tycker inte vagnarna kan jämföras mot varandra då Audin mer spelar i 5-seriens klass. | |
|
För några år sen rejsade jag med min 325i -06 mot brorsans A6 3,2q automat -06. Vi körde från 80-220. Upp till ca 180 var det väldigt jämt, men upp till 220 förlorade jag med 1 billängd. En annan gång rejsade jag med min 320d 177hk mot brosans A5 2,7TDi (50-150) Körde ifrån honom med minst 5 billängder. Med andra ord, din A6 2,7 TDi har inte en chans mot en frisk 325i 218hk. |
|
|
Har Audin sportchassi så tror jag inte den vinner komfortkampen, som jag minnas den gamla A6 så var det som en rejält stötig bil. Det Audin vinner är nog utrymme och förbrukning. Körmässigt får den svårare. __________ Mvh Grelle |
|
|
Kan rekommendera ZePerfs för detta. Här är en duell mellan en 325i (2,5) 2006 och en Audi A6 2,7TDI 2007: Länk "Battle": Länk Audin får ju pisk i allt utom segdragning på höga växlar. |
|
|
Kul att det fanns en sådan tjänst. Fint tips om ZePerfs. |
|
|
Oki nu har man fått reda på redig fakta av er, bara till och gilla läget och erkänna som det faktiskt är :( Känner att jag nu behöver byta bort min eller sälja Audin. Ingen rätt forum och nämna audi här inte ser jag tack för att ni tog er tid och kör så det ryker ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.